Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Jesper B; Hur gör du…för att komma ur dina Ronix One?!
-
Jesper B; Hur gör du…för att komma ur dina Ronix One?!
dak svarade 15 år, 2 månader sedan 11 Medlemmar · 23 Svar
-
Ja tror du behöver två flaskor skumpa om du ska komma ut dem i bubbelpoolen 😉
Ja får la testköra dina ronix nicco, nils sa en gång att de e boots som gäller!
Jag håller för tillfället hitta en till bräda som de e lit mer sjuk pop i, svårt att testa när de int blåser…
-
_Sofia_;575630 wrote:Ja tror du behöver två flaskor skumpa om du ska komma ut dem i bubbelpoolen 😉
Ja får la testköra dina ronix nicco, nils sa en gång att de e boots som gäller!
Jag håller för tillfället hitta en till bräda som de e lit mer sjuk pop i, svårt att testa när de int blåser…
Klart du får testköra Sofia!
Säg bara till när vi ses nästa gång om det passar.
Ang passar, så är det ju i o f s stl 42, men dom går att dra fast rätt hårt änså och sitter ju för övrigt som berget.’
Nu har jag moddat snörningen lite. Kanske får sätta på möjlighet att dra åt längst ner om foten om du ska testa, men det går fort. -
Yann;575588 wrote:Ingen orsak! Posta en bild på skapelsen då!
Ok,
men efter det att Sofia m fl mobbade mig i Läjet, när jag stog och shapade till kanterna med en rasp dagen efter att jag laminerat den, så vet jag inte…:wink:…
Bilder (se nedan):
1. Botten (något enkelkonkav med svagt v längst bak, tucked-under-edge-kanter som övergår till boxiga och skarpa mot aktern)
2. Däck (vaxat)
3. Skoop- och rockerkurvaOBS! Denna gjorde jag på: ca 2h template-utskärning och shaping av blocket, 2h laminering (en natts och en förmiddags härdning), 1h schablon-utskärning och målning, knappt en 1/2 h raspning och 5 min vaxning;-). Går givetvis att göra mer noga…
Att den är ljusblå beror på att styrofoamen har den färgen och jag orkade inte köra airbrush med vattenbaserade färger eller lacka efter laminering (Epoxy, eftersom polyester smälter styrofoam).
Tycker att den funkar riktigt bra på vattnet (både platt och vågor) faktiskt:-)!
-
dak;576018 wrote:Nice one
Tjena Danne!
Bara att test min Jimmy Witherspoon när andan faller på…Hur går det för Dr D? Kommit igång ännu?
Var ett tag sedan nu… Pray for wind:-)!
Jag lyckades få en rätt skaplig session (fast väldigt byigt) i Draget i söndags och någon timme skim i Lidköping (Vänern) igår, MEN nu tror jag jag har åkt på febran:frown:, så det gör inte så mycket att prognosan ser pöschkans pjuk ut… -
Jorå allt bra här tack,själv?. Det ser ut att bli lite vind imorgon, kan du komma loss? Måste ut och testa mina nya LF cab boots 🙂
-
Ja va inte ute i söndags men vi hade en episk dag i lejet på lördagen. Inga folk och perfekt 13 väder (7-9 m/s) mycket nice. Ring mig om du kan imorgon.
Ha de göttigt
Logga in för att svara.