Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing JN-PrimaDonna 12m (från kite-surf.com)

• metallifredd

Medlem
    30 april, 2005 vid 08:57

Eh på min nia fick jag precis det omvända intrycket. Tycker den känns väldigt välgjort och robust i kostruktionen. Tror inte det kommer vara nåra kvalitets issues med PrimaDonnan men tiden får tala för det.
    Kul oxå att dom har några annorlunda lösningar som tex raka struts mm. De flesta andra märken verkar ju bara kopiera till höger o vänster vilket iofs e bra för det mesta men nytänkande välkomnas alltid.
    Däremot är det ju inte sömmarna som bestämmer livslängden på en kite! Det är ju att materialet blir totalt utmattat. Typ som på alla takoons jag så i Egypten hos Safaga Sara. Hade legat o flappat i vinden o duken var så pajjad att drakarna trilla i bitar bara man tita på dom. Enligt henne var iofs takoon sämre i kvallen än andra märken men så e hon ju en kvinna som frivilligt bor i Safaga året om oxå smile.gif
    Bommen e inte min favorit däremot. för mkt meck. Och den har ju samma polerade kolfiber i mitten som Eh , BEST mfl. Helt värdelöst med polerat kolfiber imitten som man halkar av. Förstår inte hur man tänker som designer i det läget men det skulle ju ändras framöver. Synd för mig iofs som köpt nuvarande bom-konstruktion…
    Har iaf fått testat min nia nu o kommer med en review snart!

• rambo_johnson

Medlem
    30 april, 2005 vid 09:21

Som micke alltid säger:

Lätt dom fetaste kitarna på markanden…

• rusiak

Medlem
    30 april, 2005 vid 09:40

Gött att du fick en sjysst session igår med de nya smile.gif Någon som fotade??

/aleeex

• metallifredd

Medlem
    30 april, 2005 vid 09:50

najj som tur va för jag krashade mer än vanligt å fick gååå e halvmil i vattnet då vinden lade sig…
    tat lugnt me päronen…
    Du vet väl va din aföräldrar dricker när dom festar Alex?
    -Päron cider…

• stebe

Medlem
    30 april, 2005 vid 15:04

Svar till:

naj jag vill itne säga nått dåligt om dem jag gillade dem faktiskt. men jämför sömmar och förstärkningar med anant märke så ser man faktiskt att dem inte alls är lika välsydda. så e det..

[/ QUOTE ]

Hur mycket vet du om hur man syr drakar???

Vänta med din kritik tills någon ev. skulle gå sönder

• biorno

Medlem
    30 april, 2005 vid 15:11

är det moppe muschen som gör dig så stöddig?

• stebe

Medlem
    30 april, 2005 vid 15:15

Svar till:

är det moppe muschen som gör dig så stöddig?

[/ QUOTE ]

He he jag vill att du refererar till den som tangorabatt

• luuddee

Medlem
    30 april, 2005 vid 15:17

haha..njae man behöver väl itne va expert på att sy bara för att se att sömmarna på många andra kites är mer välsydda än på JN.. inte sagt att kiten behöver gå sönder för det.. men det återstår o se. . jämför själv med en annan kite så ser du..

• yaqup

Medlem
    30 april, 2005 vid 16:34

Svar till:

Svar till:

naj jag vill itne säga nått dåligt om dem jag gillade dem faktiskt. men jämför sömmar och förstärkningar med anant märke så ser man faktiskt att dem inte alls är lika välsydda. så e det..

[/ QUOTE ]

Hur mycket vet du om hur man syr drakar???

Vänta med din kritik tills någon ev. skulle gå sönder

[/ QUOTE ]

….duuuu ludde hade fan VG i syslöjd

• zoolander

Medlem
    30 april, 2005 vid 16:39

shit va gay med syslöjd.. jag hade mvg i trä och metall

• stebe

Medlem
    30 april, 2005 vid 16:39

Oj sorry.. jag visste inte det

• luuddee

Medlem
    30 april, 2005 vid 16:53

vafaen snckar du om jag hade faktiskt MVG.. i trä o metall också för den delen..

• kaiser

Medlem
    30 april, 2005 vid 17:42

De var väl mest min förtjänst.
    Elit att bygga fiskehov i träslöjden tamejfan!

• zebulon

Medlem
    30 april, 2005 vid 23:06

Kul att så många har kört Prima Donnan!

Olika åsikter om bommen… Lovar att posta så fort jag fått detaljer om ‘updaten’ som släpps under maj månad!

Jag ska vidarebefodra LuudeEHs objektiva kvalitets-analys till JN headquarters, det verkar oroväckande grin.gif

(sys i Sri Lanka förresten…)

/Jonas
    http://www.airborn.se

• pepa

Medlem
    1 maj, 2005 vid 01:36

Herrejävlar. E det bara jag som inte förespråkar MITT märke till bristningsgränsen? Ni har mycket att lära pågar.

Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing JN-PrimaDonna 12m (från kite-surf.com)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.