Senaste nytt Forums Övriga Off Topic Jobb i sommar?

• tim-eriksson

Medlem
    9 mars, 2008 vid 11:39
    Gurra_g;450641 wrote:
    Kolla Gotland osså! Har du jobbat i bar får du nog rätt lätt jobb på något ställe i visby… Öyn är riktigt najs på sommaren, bra drag i stan o bra med vind o spots för alla vindriktningar…

Dock så krävs det bil/surfbuss där antar jag?

Verkar som om jag inte får mitt sommarjobb hemma i Uppsala som jag trott, så ska skicka iväg lite ansökningar till gotland, öland och några andra ställen. Har dock surfbuss så jag kan jobba lite off.

Tips på “bra” ställen att jobba på, med bra menar jag skysta arbetstider snarare än bra jobb. Inte lust att jobba som bartender mellan 21-06 varje dag precis… Och inte 08-17 pga då ska jag surfa. 🙂

• gurra_g

Medlem
    9 mars, 2008 vid 14:42

Gotland har sjukt najs surf… Annorlunda mot västkusten…

Man klara sig nog rätt bra utan bil om man bor i visby… Många kitare bor där som man kan samåka med. Boende kan vara lite svårt att hitta så bra o vara ute i tid…

Har jobbat på några olika barer/uteställen i visby o brukar vara 2 pass ca: 10-17 och 17-stängning… så kan man surfa innan eller efter jobbet…

Leta efter nått jobb i visby, är roligare o vara där än ute i skogen…

Har jobbat på trädgår’n och munkkällaren. Gillade inte nått av ställena men de har bra arbetstider så man kan surfa mycket. Tror nästan alla barer/uteställen kör på samma tider med 2 pass…

• gurra_g

Medlem
    9 mars, 2008 vid 14:44

just de o alla uteställen stänger senast 2 i visby så de e rätt skönt…

• tim-eriksson

Medlem
    9 mars, 2008 vid 15:07

2 ? Gött… !

Edit: Och jag är vindsurfare, så jag har lite mer prylar att släpa på en än drakflygarna 🙂

• _sofia_

Medlem
    9 mars, 2008 vid 15:22
    Tim.Eriksson;450677 wrote:
    2 ? Gött… !

Edit: Och jag är vindsurfare, så jag har lite mer prylar att släpa på en än drakflygarna 🙂

Jobbigt du 😉

• tim-eriksson

Medlem
    9 mars, 2008 vid 18:27
    _Sofia_;450680 wrote:
    Jobbigt du 😉

Men du vet… Det är storleken och antalet prylar som räknas här i livet. Den som har störst hög i slutet av livet vinner.:cool2:

• _sofia_

Medlem
    9 mars, 2008 vid 18:31

Asså, de va ju synd man bytte sport då, har ju än så länge bara skaffat en kite a en bräda. Har tre verkligen fyllda ikea kassar med saker från den tiden som man höll på med ridsport + en jäkla massa täcken, ngn som vill ha? sålt av de mesta men e litte kvar zu hause…

• gonzo

Medlem
    10 mars, 2008 vid 18:12

du kan pumpa kites åt folk ta en 20a för att rigga en kite hehe

• gurra_g

Medlem
    10 mars, 2008 vid 18:22

Sofia o Tim o ni andra osså… Hittar ni jobb på Gotland o vill dela boende så kan ni höra av er… Vi är 2st just nu som letar efter nått, lättare om man är fler o hitta nått bra i stan…

• tim-eriksson

Medlem
    10 mars, 2008 vid 18:41
    Gurra_g;450908 wrote:
    Sofia o Tim o ni andra osså… Hittar ni jobb på Gotland o vill dela boende så kan ni höra av er… Vi är 2st just nu som letar efter nått, lättare om man är fler o hitta nått bra i stan…

Jag är på till 100% på att dela på ett skyst boende om ni hittar något. Kan inte kosta såå mycket när man väl hittar något för 4 pers, har surfbuss men lite smådrygt att bo i den hela sommaren…

Edit:
    Jag har inte sökt några jobb än, är mitt uppe i tenta-p, men ska ringa runt lite senare i veckan. Ska börja kolla boende då så jag hör av mig om jag snubblar över något vettigt.

• gurra_g

Medlem
    10 mars, 2008 vid 18:58

e också inne i en tenta vecka… bläääääääääääääääääääääää är det…

• _sofia_

Medlem
    11 mars, 2008 vid 14:38

Då e vi tre, tenta på tors, tar litte paus från plugget nu…

• tim-eriksson

Medlem
    11 mars, 2008 vid 15:15

Tenta imorgon, Fysik, Lör – Envariabel 2
    Suck… Tar en paus nu för det gick så in i h’lvetes dåligt!

hatar matte.

• gurra_g

Medlem
    11 mars, 2008 vid 16:08

Japp matte suger! De är väll därför jag sitter o kollar youtube istället för o plugga nu hehe… Har en matte tenta på torsdag i matematisk statistik o ODE… Jätte kul, verkligen roligt…

• surfmc

Medlem
    25 mars, 2008 vid 21:35

@_Sofia_ 447726 wrote:

Eftersom de skrivs om ganska blandade saker på de här forumet hade jag tänkt att bidra med ett inlägg, dok e syftet att jag skall kunna vara nära västkusten så jag kan få min första sommar med kiten:laugh: .

Söker jobb i sommar (juni-augusti, ev längre) mellan Göteborg och Varberg (helst), för planerna om att hamna i Oslo och jobba är int bestämda än så tänkte höra med folk här om ni har några seriösa förslag?

Kan skicka mitt CV på begäran!
    Tacksam för svar:smile:

Sök jobb som brevbärare om du orkar gå upp tidigt, det har jag polare som gjorde många sommrar, de kunde spendera större delen av dagen på beachen eller vad de nu ville göra efter arbetsdagen som slutade innan normal lunch. Har ingen aning om vad man tjänar men det bör ju vara lite ob på de tidiga småtimmarna.

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Off Topic Jobb i sommar?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.