Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Jobba i Centralamerika!

• Jobba i Centralamerika!

Publicerad av misscarlsson på 7 november, 2011 vid 18:45

Tjena!

Min första resa till asien är panerad, jag åker till Boracay den 29 november och stannar där så länge jag känner för det för att sedan dra vidare till andra ställen i filippinerna, borneo, malaysia, bali, thailand och vietnam. det är dom ställerna jag helst vill till och meningen är att jag ska kita och leva livet! jag funderar också på att ta dykarcet, lära mig surfa, bestiga berg, besöka djunglar, klättra osv men kiten står som prio ett!! jag vet inte hur länge jag kommer vara borta men kanske 4-6 månader!
    efter denna resan skulle jag kunna åka hem till småland och jobba igen för att spara ihop pengar till nästa resa men jag är inte alls sugen på att vara hemma mer.
    jag har kollat endel på centralamerika och skulle mer än något annat vilja flytta dit. jag har inte fördjupat mig i länderna så jag vet inte vart jag vill än men jag vill kunna kita på platsen, så om det är någon som har några tips så skulle jag uppskatta det!!
    jag skulle kunna åka dit direkt från asien vilket då blir någon gång i april-maj-juni och söka jobb och boende där.
    vad tror ni om mina ideer? är det möjligt att få jobb och boende där? någon som vet hur det funkar?

/Mimmi

acemattias svarade 13 år sedan 2 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • acemattias

Medlem
    8 november, 2011 vid 14:11

Om du vill bo och arbeta en langre tid i ulandet (typ central/sydamerika) med arbetstillstand och en lon som det faktiskt gar att leva pa, ar det lattaste sattet att fa att fa ett jobb pa ett foretag i tex Sverige/Norge som har verksamhet dar du vill bo och efter en tid forsoka bli forflyttad dit.

Res dit forst som turist, stanna 2-3man och reka, det kanske inte ar sa trevligt dar som det kan verka.

• misscarlsson

Medlem
    8 november, 2011 vid 20:29

jag känner inte alls för att först hitta ett jobb här hemma som också drivs utomlands och sen behöva jobba där för att sedan kanske bli förflyttad, men det är ju ett väldigt bra förslag annars!

det är sant det du säger om att det kanske inte är så bra som det verkar men grejen är den att ingenting kan bli mer utrråkande än det som är här hemma. jag vill upptäcka världen, jag kommer kanske att bo i sverige när jag blir äldre och har bosatt mig, vem vet. men just nu vill jag bara ut och se något annat, göra det jag tycker är roligt!
    men en trip dit och reka skulle nog vara bra, men finns det ingen som vet hur lätt/svårt det är att få jobb där?

• acemattias

Medlem
    9 november, 2011 vid 15:17

Det ar inte jattesvart att hitta jobb om du kan spraket bra, men rakna med att det ar as daligt betalt, kassa arbetsforhallanden och att en manadslon sallan enns racker till att betala hyran om du bor sjalv.
    Om du inte har arbetstillstand har du inte heller nagra rattigheter och kan inte vara saker pa att fa betalt over huvud taget.
    Vissa mindre hotel erbjuder mat, rum och lite fickpengar, under hogsasong kan du klara dig med engelska pa turistorter i tex Mexiko/Karibien.
    Google earth ar bra for att hitta hotel/restauranger, forsok fa kontakt med nagra alternativ innan du aker.
    Kanske du kan hitta och resa med nagon som planerar att aka och har battre koll.
    Vill du seriost bo dar en langre tid och ha ok arbetsforhallanden, da behover du ratt utbildning, mycket forberedelser, talamod, eller sa gifter du dig med nagon rik snubbe.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Jobba i Centralamerika!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.