Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Jobba som instruktor i sydeuropa?

• Jobba som instruktor i sydeuropa?

Publicerad av Johan… på 10 maj, 2006 vid 11:20

Hej, jag tankte bara hora om nagon har pa steffo har jobbat som instruktor i sydeuropa? Jag jobbar namligen just nu som ’sportsattendent’ pa ett 5 mastat skepp som seglar i italien, grekland och korsika. Eftersom mitt jobb har inte erbjuder sarskilt mycket vindsurfing sa letar jag efter alternativ. Det lutar mot att jag drar till Lake Garda i borjan pa Juni. Nagon som vet billigt boende dar?

Behover man ha gatt nagon form av instruktorskurs for att jobba som instruktor?
    Brukar det finnas mojlighet till att vindsurfa sjalv?

Alternativet ar att bara dra och leta efter helt andra jobb. Nagon som har bra tips pa jobb som tillater vindsurfing pa dagarna. Pengar bryr jag mig inte om, bara jag har sa jag klarar mig.

Kom igen nu… ge mig rad om var jag bor dra!

//Johan
    johan@swan.se

brutus svarade 18 år, 10 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • peter_g

Medlem
    10 maj, 2006 vid 11:46

Av de vindsurfingcenter som finns i sydeurpa drivs majoriteten av brittiska eller tyska företag. För att jobba på sådana center krävs det ett certifikat. För att få detta certifikat krävs det att man genomgår en instruktörskurs/utbildning enligt RYA:s riktlinjer för brittiska center och motsvarande för tyska. Jag kan rekommendera dig att besöka flyingfishonline.com och rya.org.uk för mer information om kurser. Dessa är dyra fast leder till jobb! Är själv utbildad instruktör genom flyingfish.

Alternativet är väl bara att åka dit man vill jobba/surfa och chansa på ett de center som finns där inte kräver kvalifiserad utbildning. Eller bara ta ett ”allt i allo” jobb på hotellet som oftast finns i anknytning till centret.

Lycka till med jobbsökandet och surfandet, funderar själv på att jobba som instruktör i höst. Mycket jobb fast väldigt mycket tid på vattnet!!

Mvh peter

• brutus

Medlem
    10 maj, 2006 vid 12:43
    Johan… wrote:
    jag tankte bara hora om nagon har pa steffo har jobbat som instruktor i sydeuropa?

Kan man jobba som instruktör för prostitution?
    Finns gott om jobb under fotbolls-VM annars… 😉
    eeyyyhh!!!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA