Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Jobbig kille!!!
-
Jobbig kille!!!
Publicerad av anonym-anvandare på 3 oktober, 1999 vid 17:52Hej! Jag har ett problem, jag känner mig brädad av min kille med en överdriven förkärlek för vindsurfing. Varje dag inleds med att kolla vädret, en blåsig dag är en bra dag, annars blir det surt… Vad vi än har planerat in en dag kan detta ställas in om det blåser. Följande citat visar på sjuklig besatthet av sökandet efter den perfekta vågen “…slösa med vinden så där…” “En riktig tjej förstår när hennes kille MÅSTE surfa” . Hur ska man få en surfare på andra tankar…
Väntar på svar…
belle svarade 24 år, 10 månader sedan 7 Medlemmar · 17 Svar -
17 Svar
-
Ja, det är inte lätt.. Själv är jag inte i riktigt samma situation som dig utan snarare tvärt om (min kille surfar INTE). Riktigt lika besatt är jag nog inte heller, men det är klart att uppgjorda planer ofta ignoreras.. Hota med att göra slut (när jag var som värst funkade det), han måste förstå vad konsekvensen blir om han väljer brädan!
-
Han kommer att välja brädan, TRO MIG!!
Köp en bräda du med så kommer ni att umgås betydligt mer under hösten! -
hade jag blivit hotad med att göra slut så hade jag nog mest blivit arg och gjort slut själv, så det är kanske ingen bra ide…
-
Hmm, Jag tror inte det finns så mycket du kan göra faktiskt förutom att antingen själv köpa bräda eller vänta och se om intresset kanske avtar vilket kan dröja. Hade faktiskt ett liknande förhållande för några år sedan visserligen inte alls lika allvarligt men, ja…, jag har fortfarande brädan kvar.
H.H: Freddan
-
jag var i den situationen innan med min fd tjej, hon tyckte att jag surfade och handlade för mycket prylar men surfen var också den enda sport jag gjorde som vi båda två inte gjorde ihop, idag är jag ihop med min tjej som älskar windsurfing och jag har aldrig haft det bättre. för mig och säkert andra surfare är windsurfing en “själs grej” rent av soul, man kan ha den värsta dagen i hela sitt liv men sticker jag sen ut och surfar några timmar så har jag glömt ALLT vad som fick mig att må dåligt. Surfen får mig att ha fötterna på jorden, må bra och umgås med likasinnade människor som är ute efter en gemensam sak: att njuta av livet och ta det för vad det är värt här och nu.
Mitt tips för er båda är att hitta någon som ni har något gemensamt med och sluta gnälla på den andre för att han/hon har kul, och i ditt fall hade jag börjat surfa för när det väl blåser finns det bara inget annat att göra.
tips nummer 2: gå med i RAN Windsurfing,. en klubb där bara tjejer surfar runt om i hela landet…………mr Soul -
Oj då, det var vist min tjej som varit här och kladdat. Hon blev nog lite sur iom att det inte blev någon släktträff i helgen….Klart att man ska segla när det blåser, det är ju inget att diskutera. Jag lovar att hålla koll på henne nästa gång hon är inne på nätet så vi slipper mer sådana inlägg.
Daniel
-
börja segla det är aldrig för sent,kolla twinsen från pozo,mmmmmm
-
Älskling .. börja surfa själv eller byt kille. Din surffarbror.
-
OM du nu skulle lyckas hålla honom hemma en blåsig dag/helg så vet du nog ungefär hur trevlig och glad han är då…Till skillnad från hur glad och nöjd han är när han kommer hem från en dags bra segling.
-
FRÅGAN är: Hur ska man få bruden på andra tankar??
Räcker det inte med att man är närvarande hela jävla vintern. Dessutom, under högsäsong i Sverige hur ofta seglar man då egentligen? Enstaka veckor kanske tre gånger per vecka? Är det för mycket begärt?? Det tycker inte jag!! Dessutom så kan man tyvärr inte bestämma själv när det ska blåsa!
Räkna antalet släktmiddagar, biobesök och annan trams så blir det för nästan alla surfare (utom racingnissarna) fler dagar med sånt än surfing.
SKITLAND!/M, som tyvärr var tvungen att jobba idag 🙁
-
Om min fru skulle tvinga mig att välja mellan familjen och
surfingen så kan hon lätt känna sig brädad.MVH///J.S.
-
Jag tycker att du skall gå med i Ran Windsurfing, då kommer du att först vad din kille pratar om. Min fd kille förstod inte varför jag varje helg under vintern och hela sommarhalvåret måste ut och surfa. Men det är en speciel känsla att få surfa.
Gå in på Rans hemsida http://www.ranswindsurfing.com, vi skall i början av juni ha en vårträff med både nybörjar och forsättningskurser.
Häng med. /A -
låt piskan vina genom luften, köp en härskarluva och försök att hålla honom hemma BITCH !!!!!!!!
-
Surfing är livet, tur att man har en mer förstående flickvän. Vem kan sitta hemma och se att det blåser ute? Inte jag, då blir jag extremt rastlös. OK hon blir sur nån gång när man lovat nåt men det får man ta. Och surfare är världens piggaste människor på morgonen, om det blåser ute…
Logga in för att svara.