• lars_k

Medlem
    10 november, 2005 vid 17:28

Rätt enkelt. Troligtvis måste du slå ut sprintarna som håller gummit på plats. Använd en dorn/spik eller liknande och en hammare. Slå på den sidan av sprinten som har en urgröpning.
    Vissa jointar har skruv istället för sprint.

• lolve

Medlem
    10 november, 2005 vid 19:04

okey. men när du säger ”slå ut sprintarna ” är dom hela efter? man har slagit ut dem? confused.gif

• tsss

Medlem
    10 november, 2005 vid 19:29

ja om du använder passande dorn. Alltså nån stålgrej som är aningen smalare än sprinten

• the_novice

Medlem
    10 november, 2005 vid 19:51

Normalt sett så byter man ju lätt jointen och behöver inte köpa ny mastfot eftersom den slits väldigt lite.

Men om du har Local Spirits mastfot så är det nog lika bra att byta ut hela mastfoten till ngt bättre. På Local Spirits mastfötter så är skruven genom jointen för klen och den kan gå av, ofta smäller dem små linorna av samtidigt och sedan är det bara att försöka simma in med rigg och bräda i två delar… frown.gif

• lolve

Medlem
    10 november, 2005 vid 20:18

Svar till:

ja om du använder passande dorn. Alltså nån stålgrej som är aningen smalare än sprinten

[/ QUOTE ]

okey
    för mig var det bara att ta en insektsnyckel och börja skruva tog 5min

• lolve

Medlem
    10 november, 2005 vid 20:24

det är denna jag ska ha http://butik.surfersparadise.nu/product_info.php?cPath=21_43&products_id=359

men jag fattar inte vad du menar med ”skruven genom jointen ” de går ingen skruv rakt igenom , och ändå har jag en lockal spirit ooo.gif

• the_novice

Medlem
    11 november, 2005 vid 15:25

Vad använde du insexnyckeln till då om du inte har två skruvar som håller fast jointen?????

• lolve

Medlem
    11 november, 2005 vid 15:57

jo asså jag har två skruvar som går vågrätt genom jointen, trodde du mena en skruv som gick lodrätt grin.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.