Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Jointen har pajjat…
-
Jo, men jag tror nog att det skulle kunna hålla eftersom det gamla fästet satt som i en liten låda så det nya få stöd mot kanterna i lådan. Vi får väl se hur det går…
Jag bor i Lidköping vid Vänern, så de e klart det kanske inte blir så kul om fästet skulle pajja ifall man är långt ute. Skulle detta hända skulle det gå att simma tillbaka för det är aldrig riktigt hård sjö här om det inte blåser väldigt mycket.Säg gärna till mig om ni skulle hitta gratisgrejer, för jag har inte sett något sånt iaf.
-
vad ska du ha det till för bräda? tror nämligen att jag kanske har en sådan som passar till en Dufour SUN om inte farsan har kastat skräpet på landet.
-
Vad menar du en ny eller gammal mastfot?
Jag vet inte riktigt vad det är för märke på brädan, men det står “Twist” på den.
Det som passar på den är en sån där thermos mastfot (du vet en sån där som fastnar genom att den utvidgar sig när man skruvar på den) och den ska ha en diameter på ca 2,2 cm (det går om den är något större också). -
Nää då passar den inte Termoskorken är säkert 3½-4cm diameter på, om den finns kvar över huvud taget. Ska kolla vid tillfälle.
-
Hm,
det låter ganska stort, jag menar själva delen man sticker ner i brädan. Jag antar att du förstår det men jag måste bara försäkra mig om det…
Logga in för att svara.