Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Jösses vad breda de är de dära formulabrädorna

• anonym-anvandare

Medlem
    30 april, 2002 vid 08:51

Sjukt breda,

• anonym-anvandare

Medlem
    30 april, 2002 vid 10:41

Såg dem på Båtmässan, de ser inte sanna ut. Som en lagårdsdörr med centerbord, den jag tittade på hade en 70 cm (!) fena. Och segel stora som en hyfsad etta i stan wink.gif

Det är verkligen brädsegling, och inte windsurfing…

• anonym-anvandare

Medlem
    30 april, 2002 vid 11:12

Ser helt sinnessjukt ut!!! Undrar om man kommer att skratta åt eländet om ett par år eller om de har kommit för att stanna? Vem vet…..70 fena!?…Då gäller det inte att bara kolla vinden utan även vattendjup o grund!!!!!!

• storm

Medlem
    30 april, 2002 vid 16:16

Det hörs på dig att du inte testat det.
    det är mer surf än man tror.

• calle_b

Medlem
    2 maj, 2002 vid 15:03

Jag håller med!!!

Men de vore skoj o ha en sån utrustning!
    Va vad det? 12 knop i 4 m/s. =mycket segling!!!

• anonym-anvandare

Medlem
    3 maj, 2002 vid 12:13
    Quote:
    Det hörs på dig att du inte testat det.
    det är mer surf än man tror.

Du har rätt i att jag inte testat det, och det är kanske mer surf än vad man tror också, det beror ju på vad man tror wink.gif.

Men även om jag inte är nån vågfantom är det ju ändå litenheten och smidigheten som är en av poängerna med windsurfing, vill jag ha nåt stort och klunsigt som går bra i lättvind kan jag ju lika gärna släpa ned en Laser till vattnet, eller wink.gif?

• anonym-anvandare

Medlem
    3 maj, 2002 vid 15:05

Förstår att du aldrig seglat varken Formula eller Laser. Jag har båda delarna och kan säga att under 4 m/s är en Laser snabbare men planar ändå inte och i alla andra vindar är Formulan överlägsen på alla bogar, det är två skilda världar.

• anonym-anvandare

Medlem
    3 maj, 2002 vid 15:27

Skulle gärna ha en formulaliknande bräda(har dock aldrig provat en), men ekonomin tillåter inte… har en xantos295II från 98 som är najjs men den börjar bli lite liten(har ökat nästan 20 kg sen 98, väger nu 96kg)… Älskar min fanatic fly 258 så fort vinden tillåter, men en formula står högt upp på min lista just nu… Funderar faktiskt på å försöka skrapa ihop till en fanatic stingray 170tt, nån som provat en sån??? en starboard 155:a beggad är oxå någe jag funderar på…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Jösses vad breda de är de dära formulabrädorna

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.