Senaste nytt Forums JP 103l lite åsikter tack

• anonym-anvandare

Medlem
    9 december, 2003 vid 12:45

Den är ganska snabb, planar riktigt tidigt.
    Mera lik en freeride än riktig freestyle, tror den är riktigt bra för de flesta fritidsseglare som inte är ute efter den extremaste freestylen.
    Att hitta en billig beggad kanske är lite svårare.
    Lyca till!

• imported_borje

Medlem
    9 december, 2003 vid 12:47

Segel 5.7-7.5
    Brädan är nog den snabbaste att få planing på av 2003 modellerna. Den är oxå väldigt lättkörd och otroligt snabb. Angående vågor, så går det bra att använda den i. Och med vågor menar jag att ladda hopp(den hoppar grymt!) vågridning är ingen större ide att försöka. JP 103 tillverkades detta året 2003. 2002 hette den JP 105. Enda nackdelen är väl att den kanske inte är en utpräglad freestyle enbart, utan att den även funkar som en snabb freeride bräda oxå.
    Begagnad kan du nog hitta mellan 6000-7500:- beroende på skick.

Lycka till.

• anonym-anvandare

Medlem
    9 december, 2003 vid 13:59

Tack för infon. Egenskaperna stämde bra med mina önskemål. Men den är den så jäkla dyr alltså? Då blir min nästa fråga vad det finns för andra brädor med liknande egenskaper, men billigare o kanske något år äldre?

• anonym-anvandare

Medlem
    10 december, 2003 vid 10:43

Well, vad finns det för brädor med likanande egenskaper med samma strl (runt 100l)till ett lägre pris?
    Tomas

• dude

Medlem
    10 december, 2003 vid 10:50

Svar till:

Well, vad finns det för brädor med likanande egenskaper med samma strl (runt 100l)till ett lägre pris?
    Tomas

[/ QUOTE ]

Kolla in RRD Twintip tror jag den heter. Väldigt populär bräda.

/ n

• endy

Medlem
    10 december, 2003 vid 11:00

De freestylebrädor som är lite äldre, har inte lika utpräglad freestyle shape så de borde passa t.ex

År 2000

AHD Maxx Ride 62
    F2 Air 260
    Mistral Score V99
    Fanatic Skate 262

Pris ca 3000-4000

År 2001

AHD Maxx Ride 60
    F2 Air 260-II
    F2 Maui Project Style 8’5″
    Fanatic Skate 58
    Mistral Score V98

Pris ca 4000-5000

År 2002

AHD Maxx Ride 60 DRT
    F2 Maui Project Style 8’7″
    Fanatic Skate 61

Pris ca 5000-6000

Mfl…

• anonym-anvandare

Medlem
    10 december, 2003 vid 16:11

Hej!

Har själv en JP 103 och tycker den är klockren. Som sagt väldigt snabb och så den funkar kanon som freeride-bräda.

Segel 4.7-7.2 enligt tillverkaren. Kör mitt 5.4 och 6.2 med den och det funkar riktigt bra.

För vågor är det nog mera en Freewave-bräda som gäller.

Irie Man

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums JP 103l lite åsikter tack

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.