Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Jp eller Fanatic??? :)

• lukasw

Medlem
    28 mars, 2006 vid 15:02

Jag har inte RRD

• nordgren

Medlem
    28 mars, 2006 vid 16:47
    lukasw wrote:
    Jag har inte RRD

Han svarade Rasmus_W, du ser det om du tittar på trådstrukturen.

• lukasw

Medlem
    28 mars, 2006 vid 20:39

Så vad tycker Ni jp eller falcon det kan bli att jag blir av med min vision snart har snackat med bromma och sp, de tyckte att jag skulle köpa jp X-cite::(((

Är den ok ?

L

• Knatte

Gäst
    28 mars, 2006 vid 21:40
    lukasw wrote:
    Så vad tycker Ni jp eller falcon det kan bli att jag blir av med min vision snart har snackat med bromma och sp, de tyckte att jag skulle köpa jp X-cite::(((

Är den ok ?

L

JP X-cite är ju en freeride bräda, som har fått väldigt bra kritik, för att den är allsidigt. Inte bäst på allt, men höga allroundpoäng typ. Men du kommer inte få ut samma höra toppfart, jämnfört med en ren slalombräda.
    Men samtidigt, har man inte järnkoll, så går nog de allra flesta surfare snabbare på en freeridebräda, då denna är enklare att segla. Så jag tror du kan lita på SP /Bromma i detta fallet 😀

• styret

Medlem
    29 mars, 2006 vid 07:53

jag är inte freeridare men jag tycker x-cite är riktigt göttig att köra. plannar tidigt och skön glidig känsla att köra, tyckte den var relativt snabb också. körde ikapp några andra freeridebrädor utan problem.

känner vääääldigt erfaren seglare som höll på att tröttna på surfingen när han köpte första generationens falcon slalom. ska man ha en sån ska man vara helt inställd på att det är full commitment på snabbsegling som gälller på den. tror (har inte testat) inte att man först kan rejsa gärnet för att sen lattja runt lite och jaga polarna bara på skoj eller stå och söndagsåka när man är bakfull.

• lukasw

Medlem
    29 mars, 2006 vid 09:04

Så menar du att köpa en X-cite?

L

• styret

Medlem
    29 mars, 2006 vid 09:37

jag menar att jag tycker och tror att det är en jävligt bra freeridebräda och jag tror att det är bättre att köpa en sån och känna sej för innan man går på en full-gas-maskin.

men jag är ju våg och freestylare så jag kan absolut ha fel…

• lukasw

Medlem
    29 mars, 2006 vid 09:52

Ok, men styrek vad kan du säga om fanatic newwave 98?

L

• nordgren

Medlem
    29 mars, 2006 vid 09:57

Jag håller med Styret, plus att för att få ut potentialen av en ren slalombräda är det enadast camber-segel som gäller.

Men om du köper en bräda som ex JP X-cite som butiken rekomenderade så kan du med fördel köpa en slalomfena för att få upp toppfarten ordentligt. Detta blir säkert en bra kompromiss, bra fart i ett körvänligare paket.

• endy

Medlem
    29 mars, 2006 vid 09:58

Här finns bra utlägg om både Fanatic Freewave 98 samt Goya Freewave 95
    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=36174&page=2

• lukasw

Medlem
    29 mars, 2006 vid 12:34

Jag blev inte av min mistral vison, en kille skulle köpa men backade ur efer några veckor ” så akta Er för detta snubbe från småland!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

L

• perrakalle

Medlem
    31 mars, 2006 vid 13:59

Ta den som är snyggast! JP så klart!!

Per.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Jp eller Fanatic??? :)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.