Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › jp freestyle 100 vs skate100: 05
Taggad: freestyle, våg, våg freestyle
-
jp freestyle 100 vs skate100: 05
_alexander svarade 19 år, 7 månader sedan 9 Medlemmar · 19 Svar
-
Ett förslag är att du börjar me att testa brädan å sen uttalar dig om den. En bräda från 2001 och en bräda från 2005 går knappt att jämföra. de e som natt å dag. förövrigt så kanske jag nämde att inte bara jag trivdes med brädan och 4.2 utan även kelso-man. å där har ni en kille som inte segkör eller “ligger å speedar”. Han kör hårdare me 4.2 å chilli 109 än vad nån annan i denhär tråden skulle kunna göra me vilken vågbräda som hällst, och de e inte i nåra 5.0-vindar.
Reflektion kolon, brädor utvecklas
-
Har lille Nikke lite mens idag
Jag vet att Chilli/(Compstyle) funkar bra med mycket vind har själv seglat dem, men jag vill se dej med 4,2 och Chili 109 när det är 3mtr vågor som det är här med 4,2 i Halmstad
Blir lite annorlunda aspekter att väga in då eller??!!
Tror du verkligen själv på att jag inte kör 5,0 när du har 4,2 så tackar jag för den komplimangen, iofs har jag grymm lättvindteknik men 90kilo kontra 95 liter bräda är ju inte samma som dina/era räkor på 110 liter ellerChillOUT! Surf’s UP
-
hehe. jo man blir lite trött när man inte får kommit iväg till surfet å de blåser apa. men nu har man fått sig ett av årets bästa dagar så då mår man fint igen. Och nej, jag har aldrig trott på att en chilli 109a funkar i 3 mtr vågor. “” Även henke som brukar köra små brädor kör hällre på chilli 109an än vågbrädan när de blåser 4.2 och vågorna mäst e choppiga, typ askim. Har inte testat den i vågor men kan inte tänka mig annat än att den e guld för domdär sunkigare vågdagarna.“” De beror väl iof på hur man ser de men en sunkig vågdag ser inte jag som 3 mtr. Och förövrit så måste ja säga att du nog va den första som kallar mastedont-kelso för räka . när han kör 4.2 så blåser de verkligen 4.2. ett år i pozo gör väl naturligt att man gillar drag.
jejee
/rokk it -
chilla för fan, jag får bara inte ihop 109 liter och full 4,2 (och då har jag seglat måånga olika typer/årsmodeller av brädor runt 100 liter och full 4,7 på gc, shapen gör väldigt mycket det håller jag med om men volymen måste fördelas någonstans) beror detta på min trångsynhet? kanske.. min seglingskapacitet? förmodligen!
Men får ni ut sådana register av en bräda är det bara att gratulera till ett superköp!!!
/En imponerad Alexander
Logga in för att svara.