Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › JP freestyle fråga
Tagged: freestyle, våg, våg freestyle
-
JP freestyle fråga
lars_k replied 15 years, 8 months ago 12 Members · 18 Replies
-
Jag upplever en stor skillnad på 1kg lättare bräda. Oftast känna pro modellerna eller team modellerna ha lite mer fjong i sig…kanske är placeboeffekt eller sant..vem vet.
Peter
-
@Dala Lama 537593 wrote:
Ja som sagt, visst är det skönt med folk som ger meningsfulla råd och gör adekvata jämförelser;)
Känner du till nån ganska liten bräda som görs i två versioner med fem kilo viktskillnad och ungefär lika enorm skillnad i styvhet så återkom gärna med testrapport. Jag känner inte till det och ser därför en jämförelse mellan två brädor med olika shape och den typen av jätteskillnader i konstruktionen som minst lika adekvata som en jämförelse mellan en ganska styv “Standard edition” och en två hekto lättare och marginellt styvare “Team edition”.
Fast jag antar att jag är den ende på forumet som seglat en Duratene-bräda och en sandwichbräda samma dag…
-
@FastlandsGuten 537944 wrote:
Jag upplever en stor skillnad på 1kg lättare bräda. Oftast känna pro modellerna eller team modellerna ha lite mer fjong i sig…kanske är placeboeffekt eller sant..vem vet.
Peter
Precis. Det där med “Fjong” ska inte underskattas. De Cobra-brädor jag haft har känts helt OK men dock mer “svampiga” jfrt de brädor jag har nu (Proof-custom) med mkt kolfiberstinna laminat. Massor av “fjong” och kanske något lättare också. Men om jag vunnit nåt i “prestanda” är tveksamt. Men i “känsla” är det natt och dag. Är beroende av det nu så fortsättningsvis blir det customs eller semi-customs för mej.
Log in to reply.