Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Jp Funster 145 vs Fanatic Viper 150

• Jp Funster 145 vs Fanatic Viper 150

Publicerad av melkerson på 24 augusti, 2012 vid 14:28

Vet inte vilken man ska välja väger 80kg, vad tycker ni?
    Jag har kört i sommar med en pråm från 90talet och vill ha något modernare!
    Vad är fördelen med längre men smalare bräda jämfört med kort och bredare?
    Jag vill utvecklas och vill ha en bräda som är rolig så länge som möjligt.

bicless svarade 12 år, 2 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • platon

Medlem
    24 augusti, 2012 vid 18:38

Brädorna du nämner är nog ganska likvärdiga. Hade själv en Funster 145 en gång i tiden och jag var nöjd med den. Idag är i princip inga brädor längre än ~250 cm.
    Om man gör det väldigt enkelt för sig så kan man säga;
    Smal = Stabil i chop, kurs stabil, snabb
    Bredare= Tidigare planing, mindre rank och därmed förlåtande, kan upplevas som stökig i mycket chop.

Vad som är smal resp. bred är högst individuellt. Som nybörjare bör du nog inte gå under en bredd på 65 cm.
    Lycka till

• bicless

Medlem
    25 augusti, 2012 vid 21:04

Jag röstar på funster. Eller en bred bräda av annat märke går också bra. Som nämnts tidigare planar en kort och bred tidigare så vill man uppleva så mycket planande segling som möjligt är en bred att föredra. Vill man ha en kryssare som även funkar hyfsad ickeplanandes är en längre bräda att föredra.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Jp Funster 145 vs Fanatic Viper 150

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.