Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › JP, goya mfl vid Lanes 100105
Taggad: freestyle, våg, våg freestyle
-
JP, goya mfl vid Lanes 100105
andreas-f svarade 14 år, 9 månader sedan 16 Medlemmar · 29 Svar
-
Tackar tackar för fina bilder! Det får mig att minas vår resa 2005 och någon sekund bortse från den långa resan och planera en ny till 2011. Inte omöjligt att det blir av.
Lassa på med mera nu!
-
Lars_K;594369 wrote:Måste vara stabil trade och mindre swell om jag ska ge mej ut där helt klart. Launchen såg lite hårig ut också….
Du skall lätt prova Kuau, jag är rätt kass men fick god coachning av Calle N och vågade mig ut till slut… Enligt mig är det inte ut som är svårt det är att ta sig in som kan vara svårt, om vinden tar slut och man ramlar för långt ut så kan det vara svårt att simma in, likaså om det är fisvind och man blir nerspolad västerut då kan det vara svårt att komma ut igen.
Med min som sagt var rätt begränsade erfarenhet så är det stor skillnad på vågen på Kanaha och Kuau, på Kuau är den snabbare och hårdare vilket känns när man missar 🙂 men även känns när man inte missar 😀Så ta en dag med lite mindre vågor och lite mer vind och kör järnet!!
/ Calle S
-
Fett swell på 20 fot idag vid Peahi-Jaws. Klämde av några bilder igen.
Fler bilder här:
http://picasaweb.google.se/RillesSurf/100111_jaws_tow_in_surfing?feat=directlink
Och ett oredigerat klipp, i HD på Vimeo:
[ame=”http://vimeo.com/8686106″]Tow in action at Jaws 100111. on Vimeo[/ame] -
lars_k;594750 wrote:fett swell på 20 fot idag vid peahi-jaws. Klämde av några bilder igen.
Fler bilder här:
http://picasaweb.google.se/rillessurf/100111_jaws_tow_in_surfing?feat=directlink
och ett oredigerat klipp, i hd på vimeo:
tow in action at jaws 100111. On vimeogaaahhhh!!!!!!!
-
Basse;594783 wrote:Seglar du något själv??
Nä, har varit käss vind änsålänge. Typ rak offshore guppavind, inget jag ger mej ut i. Vill man vindsurfa halvt ihjäl sej ska man nog åka till SA istället…
Annars är det gött här. Och traden kanske kommer i slutet av veckan om mitt norra getöga spanar rätt på prognoserna. Då jävlar! -
Du har haft ElNino otur Lars K. Polaren var där 2007 och seglade alla dagar i januari. 08 & 09 var också bra.
Njut och ta en Sup.
M -
Mag;594858 wrote:Du har haft ElNino otur Lars K. Polaren var där 2007 och seglade alla dagar i januari. 08 & 09 var också bra.
Njut och ta en Sup.
MYes, det gäller att ha lite flyt. Jag har dock 1.5 mån kvar här så det är ingen panik med vinden. Ska skaffa en beggad longboard och paddla lite istället. 🙂
-
Rätt Jesper. Det är aldrig fel väder, bara fel prylar.
Eller fel inställning.
Magnus -
Kuau leverade.
På bild Johan. -
Kate, fasen vad jag blir sur för att jag inte är på plats när jag läser om era mast till dubbelmast Kuau-äventyr. Det räcker helt enkelt inte med 3 korta Mauibesök/år. Måste ordna upp livet så det kan bli fler, mer och längre… Hur har det gått med Johans twin? Fick ni ihop dingen i tailen? Utgår från att han fattat att det är en magisk bräda?
Rip it up all you folks!!
/JB
-
Jesper B;598686 wrote:Kate, fasen vad jag blir sur för att jag inte är på plats när jag läser om era mast till dubbelmast Kuau-äventyr. Det räcker helt enkelt inte med 3 korta Mauibesök/år. Måste ordna upp livet så det kan bli fler, mer och längre… Hur har det gått med Johans twin? Fick ni ihop dingen i tailen? Utgår från att han fattat att det är en magisk bräda?
Rip it up all you folks!!
/JB
Oj, oj, oj, oj vad jag önskar att jag hade det problemet… “3 korta Mauibesök/år”. 😉
Fina bilder, låt oss få se mer här i polarvintern!
-
Kate;598678 wrote:Kuau leverade.
På bild Johan.Gött häng där, milda makter vad fint det ser ut!
Logga in för att svara.