Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Jp-Realworl wave erfarenheter?!?!

  • Jp-Realworl wave erfarenheter?!?!

    Publicerad av hankloose på 13 september, 2004 vid 22:26

    Någon som har hunnit testa sina ny babes dom senaste dagarna?Tacksam för åsikter då jag e i bestyr att köpa mig en ny vågis?Har kört en Tabou da curve 79 dom två senaste dagarna (53.5 bred) och måste säga att jag e helt frälst i denna bräda men det går ju inte att låta bli å snegla på Jp:n!Jag väger 83 pannor så ytterligare dubier blir i sådana fall om man ska välja 76 litarn eller 83 men som sagt Taboun va Ljuvligt både med 4.7 och 4.1….

    Henke

    stinger svarade 20 år sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • poppo

    Medlem
    13 september, 2004 vid 22:39

    Har inte testat JP:n, men väl kört en go dag med RRD Waveswallow 78. Apelviken i söndags (Sydväst som tyvärr vred på väst) med först 5,0 sedan 4,2. Originalfenorna användes (21,5cm + “twinzers”) och jag är MYCKET positivt överraskad av denna bräda!

    Den uppplevdes mycket mindre än jag väntat mig och bredden på 55cm kändes aldrig som klumpigt på något sätt – tvärtemot svänger brädan som inget annat jag testat. Att den dessutom släppar iväg bra och är riktigt snabb för en så loose vågis gör ju inget. Som grädde på moset landade jag min första bakåtloop och klarade även spocken första dan på denna lilla 233cm godbit.

    Kort sagt: Rekommenderas – testa den om ni får chansen!

  • dr-masse

    Medlem
    14 september, 2004 vid 07:11

    KUL! Grattis till bakåt!!!! (fy f-n, vad det måste kännas bra att klämma en sådan)

    Hur stort segel tror du att den där vågsvalan på 78 liter kan ta? Hur kändes fyrtvå på den? Tror du den är någorlunda kul även på “plattvatten”?

    Öh, många frågor, men jag är grymt intresserad av WSW 78… 🙂

    Loopa På!

  • poppo

    Medlem
    14 september, 2004 vid 09:36

    hallo masse!

    jag väger 68kg och 4,2 samt 5,0 kändes helt kanon på 78:an! rek segelstl är ju 3,7-5,3 men upp till 5,7 i vågor kan nog funka. testade en sväng plattvatten igår med klent tryck i 5,7 och det var inte optimalt. för som sagt – brädan känns mindre än 78 liter. beror troligen på den korta längden och en schysst rocker. men så den svänger – ojojoj! man kan belasta kanten nästan hur som helst, den lägger snällt en skön carve med önskad radie – mycket loose och underbart lättkontrollerad. men har man bara bra tryck i seglet funkar den finfint på plattvatten. det beror ju på vad man vill göra liksom. det är dock en utpräglad vågbräda och de trivs som bekant bäst i vågor. jag är hur som helst, som du hör, lyrisk!

  • stinger

    Medlem
    14 september, 2004 vid 16:35

    Finns ju en del skrivet om de här “nya” vågisarna men det kan vi väl inte få för mycket av så:

    Ös på med mer omdömen ni som har!!!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Jp-Realworl wave erfarenheter?!?!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.