Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing JP RWW91 + 7 kvm segel?

• JP RWW91 + 7 kvm segel?

Publicerad av ducks på 15 augusti, 2005 vid 11:03

Hej hopp!

Funderar att köpa ett challanger Morpho 7.0 till min Jp RWW på 91 liter. Dock rekommenderar JP max 6,4. Vad tror ni, går 7.0:an? Någon som seglat RWW med lite större segel än rekommenderat? Kanske måste ta 6,5.an istället… Synpunkter skulle uppskattas…

anonym-anvandare svarade 19 år, 8 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • imported_borje

Medlem
    15 augusti, 2005 vid 19:21

Ta 6.5

7.0 + vågbräda rimmar dåligt smile.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    15 augusti, 2005 vid 19:29

vad händer när man är överriggad?

förresten vad är skillnaden mellan att ha mastfoten långt fram/långt bak?

• anonym-anvandare

Medlem
    16 augusti, 2005 vid 21:13

Hallå!

Jag kör Saber 7,7 till JP Freeride Carve 86. Det funkar men då har jag 32 cm fena att jämföra med originalen på 27 cm.

Man får så att säga lyfta på tårna för att få ner lovartkanten och så kommer draget lite för mycket på bakfoten. Men bättre att nöta på planingsgipparna än att stå och träna helikopterslag med 6,0 enligt min mening.

Perra.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA