Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › JP´funkar fortfarandè? Session torsdag…
-
JP´funkar fortfarandè? Session torsdag…
Publicerad av davids på 3 maj, 2005 vid 16:22Går det fortfarande att köra i JP eller har bonnfann lackat och bommat igen spottet? Annars kan det ju vara trevligt med NV-V på torsdag, Lundåkra också ett alternativ. Ser ut att bli gött väder med lite vind och sol och varmt…
patrikol svarade 19 år, 6 månader sedan 9 Medlemmar · 13 Svar -
13 Svar
-
körde förbi där härom dagen, verkar inte möjligt att komma ner ngnstans… man skulle ju klart kunna parkera uppe vid vägen och gå ner om man orkar e ju inte så värst långt
-
Har hört att det varit en del förhandlingar om bommar och sånt och att bonnen är på men att kommunen har satt käppar i kiten. Men som sagt man kan ju parkera uppe vid vägen och gå. Är dock längre än vad man tror…
-
Men vart ska alla bögar mötas då och sitta i bilar och vänta på bögar om inte JP är möjligt längre?
-
dom kommer väl samlas i habo istället.
kan dom ligga med kikare å spana på när vi byter om. -
Hur långt det är beror ju på hur långt man kan tränga sig ner med sin Hummer. Jag tänkte dock på samkörningsparkeringen vid vägen och då är det nog 500 meter (jag suger på att bedömma avstånd ska tilläggas). Hur som helst så har jag kört fast där en gång och gått ner till “stranden” och tillbaka igen och då tänkte jag att det var långt att gå (i alla fall om man ska bära på tre kajts, bräda, dräkt å sånna grajjor).
-
Nere på sydkysten. secret spot talar vi över berg och långa sträckor. En del använder tom kiten då d ska bestiga berget.
-
Läget för JP är att pga att Länstyrelsen eller dylig myndighet ska göra området till naturskyddsområde, så vågar bonden inte släppa ner oss med bil – han har nog bekymmer med sin verksamhet som det är. Dock kommer han inte hindra oss från att kitea där – han har absolut inget imot oss!
Myndigheten har för övrigt redan sagt till markägaren att han tycker det är bra att han stängt av så vi inte kan ta oss ner och kitea. Tydligen häckar det fåglar på stränderna söder om launch-stället. Därför kan det vara vettigt att hålla sig en bit ut och visa hänsyn, så vi slipper bli iväg körda därifrån helt och hållet!Skulle tro att det är ca 400 m att gå från vägen!
Jag kör antagligen där hela dagen imorgon.
/Henrik
-
Hej!
Jag ska dit vid 10-11 tiden om vinden börjat då. Jag har redan varit ute där för tre veckor sedan, stället är så bra.Andreas
Hbg -
Inga problem för min del har en gammal cykelkärra som jag tar med. När det blir läge för JP.
Kul att det kan fumka fortfarande!
Logga in för att svara.