Senaste nytt Forums Övriga Andra brädsporter JPS Snowski – 2a försöket

• JPS Snowski – 2a försöket

Posted by jps on 25 november, 2006 at 14:50

Jag tänkte skriva ihop en liten historia om mitt andra snowskibygge (edit: Windski heter det väl kanske…). Det kanske kan inspirera eller hjälpa någon.

Bilderna nedan visar:

1. Först skaffar man en lämplig skida. I detta fallet en Salomon AK rocket. Bred (12 fram, 8,5 i mitten och 10,5 bak) och rätt lång (190)

2. Byggregel 7*4,5 cm + Plywoodbräda med form som en normal skateboard. målade och klara.

3. och 4. Tre hål för mastfot. Rundmutter? skjuts in från sidan för att låsa mastfoten

5. Brädan monterad på regeln sett uppifrån

jps replied 18 years ago 2 Members · 6 Replies
  • 6 Replies
  • jps

Member
    25 november, 2006 at 14:56

fortsättning.

bilderna visar:

6. Salomons sk Pilotplattor fixerade på regeln. Sett underifrån

7. Skidan och dess infästningar för pilotplattorna.

8,9,10 o 11. Träregeln monterad på skidan.

• jps

Member
    25 november, 2006 at 15:03

Mer fortsättning.

12 o 13. Fenor med justerbart djup redo för montering. De kommer att sättas fast längst bak på regeln.

Här är bygget just nu. Saker som kvarstår innan allt är klart är:

– Montering av fenorna + ev förstärkning av fenkontruktionen. Det blev twinzers denna gg pga att jag är osäker på om skidans konstruktion tål en rak genomgående fena.

– Utprovning av var fotstropparna passar bäst + efterfäljande montering av dessa.

– Halktejp

– Kanske en målning till.

• grozzny

Member
    28 november, 2006 at 20:51

Nice! Du har inga bilder “in-action” med förra bygget?

• jps

Member
    7 december, 2006 at 19:53

Kolla denna tråden så kan du läsa och se mer om min första och andras skapelser: http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=38450&page=4

• jps

Member
    10 december, 2006 at 11:31

Nu är fenorna monterade också. Nästan färdigt. Bara fotstroppar och halkskydd kvar. (och snö förstås…)

Är det någon som har någon smart ide om hur man kan få till en bra lösning för att kunna flytta/justera fotstropparna så är jag idel öra.

• jps

Member
    10 december, 2006 at 16:42

Ettan (till höger) och tvåan.

Den andra borde fungera mycket bättre i djup snö pga sin större bredd.

Log in to reply.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Andra brädsporter JPS Snowski – 2a försöket

You must be logged in to create new discussions.