Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Jul-film, ISA Speed Karpathos 2007
-
Knatte
Gäst20 december, 2007 vid 20:19@Klang 434850 wrote:
Tack Knatte,
Speedbanan går rätt nära stranden så jag kunde hålla nere zoomen, och då fungerar bildstabilisatorn bäst i min videokamera. Osäker på hur mycket jag behövde zooma. Ska hålla koll på det nästa gång 😉
Jo, just panoreringarna är svårast… tur att jag hade gott om matrial att välja mellan :-P. Jag lyckades gräva ner stativbenen väl i sanden, satt ner, och roterade med hela kroppen. Ändå var det sällan som hela panoreringen blev mjuk, men bland 90 minuters åk så finns det ju alltid några ”lucky shots”. Stativet är inget speciellt men om jag hittar det ska jag kolla vad det heter, bland de billigare (1000kr) och är egentligen till vår systemkamera.
Precis, panoreringarna är ju den svåra biten när man skall följa snabbare surfare i sidled.. Faan inte lätt att få till det så snyggt som du fick
-
Jag vet en kille som inte får vara med och tävla nästa år, han ska filma istället!
Förbaskat bra gjort Klangen!
-
Jadu Robban! Nu e det kört för dig… Ytterligare film från sköna Habo måste till så det är bara att parkera sig på stranden och fånga oss på bild till våren.
Annars finfin rulle Behövs i vintermörkret.
Logga in för att svara.