Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Julisegling i Marocko – Moulay
-
Riktigt snygga bilder! Creds! Oj vad man längtar tillbaks… Jag var med i det gänget som hade 14/22 seglingsdagar, men det tycker jag ändå får godkänt.
Hur var det med antal seglare på vattnet, var det trångt?
Ehh.. Slutet av Juni perfekt.. Kanske 30 talet seglare. Det finns ju två bra bryt så man slapp slåss om vågorna.. Bäst tycker vi lågvattnet vi moskèn dom stora dagarna va.. Ju närmare mitten på juli vi kom desto mer italienare och fransmän….
En mindre skön eppisod ifrån resan var ryssen som blev jagad av Hamids nerknarkde och totalt instabile bror med yxa… Ryssen får sägas vara relativt snabb på hundra meter. Annars stog Hamids brorsa på sitt tak och skrek i vredesmod vissa dagar… HAn verkar ha haft det trassligt!!!!
Tillägg: Vi fick med samtliga prytalar med BA GRATIS!!!
Vi kom iofs 30minuter innan boarding på Arlanda och det blev rejält stressigt… Det kom två snubbar ifrån bagagekastarna och hämtade brädorna personligen… Vid säkerhetskontrollen var det 5minuter kvar varpå jag blev stoppad… Jag hade en hängselekrok i väskan samt en 50cm kolförlängare..märket var liberty…. Dom skickade tillbaka mig till incheck för att checka in bagaget….
Det slutatde med att dom fick hålla planet 10 minuter för att jag skulle komma med… FYFAN VAD SVETTIGT!!!!!!
-
Och jag som trodde att det lönade sig att komma supertidligt för att slippa betala….
Logga in för att svara.