Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Jump Contest Hookipa….
-
Jump Contest Hookipa….
Publicerad av calle_b på 8 april, 2010 vid 13:43Haha, så sjukt galet!
[ame=”http://www.youtube.com/watch?v=oVtRJDG60RM&feature=player_embedded”]YouTube- The Windsport Magazine / Shadowbox / Epic Sessions Windsurfing Jump Off Video Highlights[/ame]
såg nyheten på Kulingvarning.nu, så tack för att ni förgyller min arbetsdag!
ola-h svarade 14 år, 7 månader sedan 15 Medlemmar · 17 Svar -
17 Svar
-
Grymt trevligt! Äntligen en filmsnutt i min smak i kontrast till andra EVIGA vågridningsfilmer..! Guutttt….!!
-
Knatte
Gäst8 april, 2010 vid 17:27Grymt kul att se hur högt det hoppar och vilken action det är….
Var det fot de mätte i?? För då handlar det väl omkring 15 resp. 18 meter högt räknat från vattenytan:wink: Eller skall man tolka siffrorna på annat vis:smile: -
Knatte;605356 wrote:Grymt kul att se hur högt det hoppar och vilken action det är….
Var det fot de mätte i?? För då handlar det väl omkring 15 resp. 18 meter högt räknat från vattenytan:wink: Eller skall man tolka siffrorna på annat vis:smile:“The highest backloop was 16 m high by Levi Siver and the highest jump was 18,9 m by Boujmaa Guilloul.”
Kul liten apparat det där…
-
Edit: såg ju att även Konfens RSS är fylld med länkar till detta
extremt underhållande event:) Gillar funktionen mäkta massa!!! -
Hänkö;605350 wrote:Grymt trevligt! Äntligen en filmsnutt i min smak i kontrast till andra EVIGA vågridningsfilmer..! Guutttt….!!
Håller med. Hookipa är ett utomordentligt hoppställe också. Det är förvånandsvärt lite hopp på bilder därifrån.
Kanske är det fler än jag som har svårt att hoppa åt det hållet :smirk: men på den här filmen ska man inte klaga. Krävs lite mod att sätta ner en bakåt från den höjden…. -
LARRY;605511 wrote:Håller med. Hookipa är ett utomordentligt hoppställe också. Det är förvånandsvärt lite hopp på bilder därifrån.
Kanske är det fler än jag som har svårt att hoppa åt det hållet :smirk: men på den här filmen ska man inte klaga. Krävs lite mod att sätta ner en bakåt från den höjden….Ja, varför i h-e skall det vara så svårt att hoppa åt det hållet?!? Trots flera besök på Guincho, Torö, Gotland så är det som förgjort?
Känns som ett skäl att åka till Pozo, faktiskt. Att få dra på ett rejält hopp innan förkalkningen slår till full ut… 😀
-
Du behöver väl inte åka ända till Pozo för att hoppa på styrbord? Apelviken en fin NV-dag räcker ganska gott det med!
/j
-
Styrbord! vem hoppar på det hållet!? det går ju inte! Skönt det är babord nästan överallt här ialla fall.
-
Här kommer lite stillbilder från samma tävling.
http://picasaweb.google.com/117957225187276086521/HoOkipaJumpContestApril?feat=email#
-
dr Masse;605516 wrote:Att få dra på ett rejält hopp innan förkalkningen slår till full ut… 😀
Point break varning där…
Logga in för att svara.