Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Jungfrusurfet på TWC:s gamla tandembräda

• Jungfrusurfet på TWC:s gamla tandembräda

Publicerad av trasurfarn på 13 maj, 2008 vid 19:29

Äntligen var det dags att kliva upp på tandembrädan! Eftersom min polare inte var med blev det tyvär inte läge att använda moderna profilsegel. Det var en hel del strul med en mastfot-tapp som hoppade ur. Den ena masten läckte in vatten vilket fick till följd att riggen låg så djpt i vattnet att det blev en för stor belastning på mastfot-tappen. Men till slut kom vi äntligen igång! Det kändes lite darrigt ibörjan, men gick allt bättre.Brädan visade sig vara lite väl lovgirig. Kan det bero på att vi använde det stora centerbordet? Det finns även ett mindre, men det hade vi tyvärr inte med oss. Det var min polares 14-åriga son som surfade med mig . Jag tyckte han klarade det riktigt bra!
    Jag ser fram mot att vindsurfa med våra moderna 6m2 segel/riggar och testa med det mindre centerbordet. Det skall även bli spännande att surfa med polarens yngre son som kommer att använda en 3.5m2.
    Här kommer lite bilder från jungfrusurfet:
    Träsurfarn

tsss svarade 16 år, 6 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • mr_soft

Medlem
    13 maj, 2008 vid 20:14

läckert!

• tim-eriksson

Medlem
    13 maj, 2008 vid 20:52

Får jag låna den en vacker sommardag? Perfekt sätt att fixa ragg via sin sport…

• tsss

Medlem
    13 maj, 2008 vid 21:18

hej PA

Jag var nog ute totalt två eller tre gånger med tandembrädan. Använde aldrig annat än lilla centerbordet. Men tycker inte att det borde ha betydelse i lättvind? Du kanske skulle prova o skifta riggarna, för att se om det förändrar något?

Det går att segla ensam med en enda mast. Och då kör man med enbart den aktre masten. Känns något konstigt men funkar.

Kul att se tidstypiska segel! Nostalgisurf! men knytbommar är väl ändå att gå alltför långt…

Tomas

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Jungfrusurfet på TWC:s gamla tandembräda

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.