Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Juni bästa månaden på västkusten enligt Windfinder

• Juni bästa månaden på västkusten enligt Windfinder

Publicerad av steffo på 8 juni, 2005 vid 07:56

Det finns en ganska intressant statestik funktion på Windfinder och där kan man se att Juni är bland de vindsäkraste måndaderna. Bara oktober, november och december är bättre. Den vanligaste riktingen är SSO.

Dom verkar även ha snäppt upp prognoserna till i år. Men om dom är mer pålitliga är en annan sak…

Exempel Nidingen

lundvall svarade 19 år, 5 månader sedan 6 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • supasonic

Medlem
    8 juni, 2005 vid 21:03

Ååh… då är det ju på väg. ooo.gif Bara att vänta till statistiken slår till.
    .s

• jester

Medlem
    8 juni, 2005 vid 21:10

Vill minnas att vi hade en episk dag här på Västkusten förra året i Juni. Kanonfint väder med strålande sol, och vindar på upp mot 22-23 m/s. Då mitt minsta segel är ett 4.7, så kan ni ju gissa att jag var toköverriggad. Men kul som f-n va det ändå!

Så det e bara att hoppas att vinden dyker upp snart igen. Så j-vla blyg kan den ju inte vara… wink.gif

• hakuna

Medlem
    9 juni, 2005 vid 07:02

Svar till:

Vill minnas att vi hade en episk dag här på Västkusten förra året i Juni. Kanonfint väder med strålande sol, och vindar på upp mot 22-23 m/s. Då mitt minsta segel är ett 4.7, så kan ni ju gissa att jag var toköverriggad. Men kul som f-n va det ändå!

Så det e bara att hoppas att vinden dyker upp snart igen. Så j-vla blyg kan den ju inte vara… wink.gif

[/ QUOTE ]

Du tänker nog på 15 juni:
    http://www.surfzone.se/forum/showflat.php?Cat=0&Number=301001&page=&view=&sb=5&o=&vc=1

• tdk

Medlem
    9 juni, 2005 vid 16:42

Eller 19 maj??? Strålande sol och 20m/s.. Annars va det bra 14,15,16 juni.. Absolut 14-15.. grin.gif

• lundvall

Medlem
    9 juni, 2005 vid 17:54

14-15-16 ägde wink.gif

Surfade alla dagar varav att jag hade skolavslutning 15:onde !!! Snacka om grym öppning på sommarlovet, blir det samma iår eller? smirk.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Juni bästa månaden på västkusten enligt Windfinder

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.