Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ”K” Fenor?

• ”K” Fenor?

Publicerad av racso på 11 juli, 2003 vid 11:41

Tjena!

Har köpt en väldigt skön gräsfena som har ett ”K” på sidan. Någon som vet vad det är för märke och om de har en hemsida?

Ketonic, kanske?

Kan föresten varmt rekomendera den i strl. 8″ till AHD Maxxride 60. Väldigt skön…kort och riktigt bred.

Aloha/ Oscar

racso svarade 21 år, 9 månader sedan 6 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    11 juli, 2003 vid 11:42

återförskäljare north

• oskie

Medlem
    11 juli, 2003 vid 13:00

Oscar – ska du ut å surfa imorgon?? smile.gif

• racso

Medlem
    11 juli, 2003 vid 13:08

Tjena. Jag tror det. Du, borde inte norra stranden i klagshamn funka? Annars får det väl bli höllviken. Blir det mycket vind så är ju skanör givet. Men jag tror iochförsig inte att vinden blir väldigt stark. Men fullt blås i 6.0:at räcker ju nu. Bara man får segla lite!!!!!!!

Vart ska du nånstans?

• oskie

Medlem
    11 juli, 2003 vid 14:19

Surfar folk på norra stranden i Klagshamn? Den funkar säkert bra, men där lär väl vara fullt av badgäster. Fast kanske inte om vädret blir dåligt… Hur funkar Höllviken i V-NV? Kanske går… Fast då är det plattvatten som gäller väl!? V-NV lär väl bli svårt i Skanör (öst om hamnen eller tippen)? (Jag frågar eftersom jag inte surfat i Skanör eller Höllvilken tidigare… inte seriöst i alla fall. smile.gif

Så länge jag får drag i mitt 6.4-segel är jag nöjd! Är trött på att köra med 7.5an på gränsen till planing (har gjort det den senaste veckan smile.gif)…

• racso

Medlem
    11 juli, 2003 vid 15:17

Höllviken behöver samma vind som i klagshamn, förutom att här funkar även nordlig vind, eller som imorgon västnordväst.

Skanörs hamn är klockrent på sydväst, bra på väst och funkar på västnordväst också. Men ren sydväst eller väst är väl att föredra, beror lite på hur mycket det blåser. Blåser alltid lite mindre i skanör än klagshamn av någon anledning, så man behöver rätt mycket vind för skanör…

Klagshamns norra är nog ganska ok, tror det ska bli lite dåligt väder imorrn i samband med vinden så badgästerna sitter nog hemma.

Syns på vattnet/Oscar

• anonym-anvandare

Medlem
    11 juli, 2003 vid 15:59

halmstad är väl ett måste då det är tävling där.

• zehlertz

Medlem
    12 juli, 2003 vid 22:10

tjena…
    du har ingen bild på fenan?

är själv på jakt efter en ny fena till min maxxride 60

kör idag upp till 6.8 på en 30cm freeridefena men vill gärna ha en kortare bredare fena,
    vad pröjsa du för din?

• anonym-anvandare

Medlem
    13 juli, 2003 vid 08:31

Tjena
    Har tyvärr ingen bild på den, men jag köpt den hos megmax, som jag har förstått köper in ifrån wallén(north-sails.com)…så dom har den kanske där.

Jag har den med 6.0 utan problem och den skull nog kunna ta mer, är väldigt bred och jag har filat lite;) så nu går den väldigt grunt. Tar förvånansvärt bra med höjd ändå, och släpper när du vill. Gå in på megmax.com och kolla nummret till deras malmö-butik, ring sen dom och fråga var den finns helt enkelt.

Lycka till!

Oscar

• anonym-anvandare

Medlem
    13 juli, 2003 vid 08:34

Jo, just det, du ville veta vad den kostade också.

Jag vet inte, har inte betalt den än, men jag har för mig att dom mummlade om runt tusenlappen(!), 899:-, 999:- kanske…

Oscar

• jonthe100

Medlem
    14 juli, 2003 vid 09:15

Vart köpte du fenan???? Jag har själv en sådan fena med ett stort ”K” och det är bara On top windsurfing som säljer sådana fenor och du får ta kontakt dom där om du vill veta mer om fenan och vad det är för tillverkare.

http://www.ontopwindsurfing.com/

Jag vet vad ”K” står för med det får du själv ta reda på grin.gif

• racso

Medlem
    14 juli, 2003 vid 11:24

Eftersom jag köpte fenan hos megmax, så antar jag att det inte bara är ontop som säljer dom, eller vad tror du? wink.gif

Kan inte du berätta vad K står för istället? Det var lioksom därför jag skrev inlägget…

Ha det/Oscar

• sunkan_

Medlem
    14 juli, 2003 vid 11:34

Om man kollar på ontopwindsurfing så skulle jag gissa på ”Kinetic”

• jonthe100

Medlem
    14 juli, 2003 vid 12:15

Jag har för mig att Meg Max köper en del prylar av On Top.
    On Top har ju ingen direkt butik.

”k” fenan är en import av On top och vad jag vet så är det till Kent du skall vända dig för mer info. (detta om ingen annan börjat med ”K” fenor och det tror jag inte)

Har jag tid skall jag ragga fram en bild på fenan så vi kan jämföra om du vill. Btw så kör jag 9″ fenan och den tar 6.3 utan problem.

• racso

Medlem
    14 juli, 2003 vid 13:34

Ok, tack för hjälpen.
    Syns på surfen!
    Aloha/Oscar

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA