Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kajtörer i Ggb ?

• Kajtörer i Ggb ?

Publicerad av nn4an_mike på 30 januari, 2005 vid 19:20

Tjena, nu har jag äntligen fått tummen ur och skaffat en torrdräkt, så nu vill jag ut å kita….

Min fråga e bara, var kitar alla från gbg på vintern ? Brukar det finnas folk på plats i rågelund , varberg eller bäng när det blåser? det verkar som att de mest aktiva medlemmarna på forumet är skåningar nu, beror det på att de är ute mest och har mest att säga , eller beror det på att alla gbg’arna är ute på vattnet och därför inte har tid att skriva inlägg…

Jag vore tacksam för svar… Om det finns göteborgare som e sugna på att sticka ut så e det bara att slå en signal på tel:0737-83 81 86. Jag e alltid på att åka och jag har bil så vi kan dela på soppan..

Ha det gött

Micke laugh.gif

pjoter svarade 20 år, 1 månad sedan 4 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • surfmc

Medlem
    30 januari, 2005 vid 20:36

Ciao !

Vad är Bäng, är det Göteslang för Björkäng eller

• metallifredd

Medlem
    30 januari, 2005 vid 20:56

bäng=polis

e klart på att köra lite.

vi e nåra som åker ännu men nu var det ett par veckor sen.
    sydväst e ju bra. askim är ju lockande nära.

• nn4an_mike

Medlem
    30 januari, 2005 vid 21:03

jajjamen , Bäng är björkäng..

Mettallifred… jag har aldrig kört i askim, men om det bara e någorlunda nybörjarvänligt ( för jag e en sån , nybörjare, som kan köra åt båda hållen, men är samtidigt fullkomligt livsfarlig och kraschar in i allt som går att krascha in i. Dessutom är jag helt oberäknelig på vattnet och man kan inte räkna med att jag skall kunna väja för andra.. ) om som sagt askim är lite nybörjarvänligt, så åker jag gärna med dit… skriver ni inlägg på steffo nästa gång ni skall ut ?

Mvh
    Micke laugh.gif

• metallifredd

Medlem
    30 januari, 2005 vid 21:32

nja askim e inte så bra då egentligen. finns mkt hrda saker att köra in i där. bättre med åsa el vberg då.
    skriver när vi ska ut iaf.

• nn4an_mike

Medlem
    30 januari, 2005 vid 21:56

KOllade just min nyinköpta torrdräkt och kunde bara konstatera att skorna ( som sitter ihop med resten av dräkten ) är för stora för att jag skall lyckas klämma in dem i fotstropparna frown.gif med andra ord hoppas jag att jag kommer få lämna tillbaka den och köpa en ny dräkt…. Om det finns någon som har en torrdräkt att sälja för sisådär 1500 spänn så är jag en potentiell köpare… enda kravet/ önskemålet är att säljaren bor i gbg-trakten, och att jag får lämna tillbaka torrdräkten som jag köpte idag…. om jag inte får lämna tillbaka den så kanske det finns nån som är intresserad av att köpa den för en 1000-lapp, Den är igentligen avsedd för dykning, men alla packningar håller tätt. Det vet jag för jag testade den i badkaret för en liten stund sen…

Ha det gött
    Micke

• pjoter

Medlem
    31 januari, 2005 vid 01:12

om du är lite pysslig av dig så är det bara att byta ut skorna på den mot muddar. tar säkert en kväll att göra. vad är det för dräkt du har fått tag i?

• nn4an_mike

Medlem
    31 januari, 2005 vid 02:32

Hej, Njae, att börja klippa å klistra i dräkten kommer bli en absolut sista utväg, om jag inte får lämna tillbaka den till säljaren.
    Dräkten är en Aquata som har ett par år på nacken tydligen, den är gjord av tjock neopren 7 mm hela vägen och har två fräcka ventiler som man kan använda till att fylla och tömma dräkten på luft som man har med sig i en lufttub på ryggen..

Om jag nu inte skulle få lämna tillbaka den , finns det nåt ställe på nätet som beskriver hur man skall gå tillväga för att fixa på muddarna där de avklippta skorna förut satt.

Om jag skulle bli tvungen att klippa och klistra i dräkten så kommer jag få ett par riktigt fina och stora neopren-boots till salu inom kort för en billig peng grin.gif

Ha det gött
    Micke

• pjoter

Medlem
    31 januari, 2005 vid 10:54

just nu för lat för att kolla på nätet vilken sida som de stå på nu men tex http://www.dykarna.nu har ett forum där det iaf har stått. jag har inte grejat med just neoprendräkter så jag vet inte hur de är limmade å så och vilket lim som kan vara lämpligt, finns ju neoprenlim men vet inte det är till sånt här som de funkar.

är skorna alldeles för stora för dig så kan du ju på ett dykställe köpa ett par mindre å sätta dit istället för muddar, så får du torra gosiga fötter åsså. smile.gif

kolla så du inte pajar ventilerna bara med selen, en vattenfylld torris e inget skoj!
    eller vad säger du kaiser?? tongue.gif wink.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kajtörer i Ggb ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.