Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Kalla tips
-
Kalla tips
Publicerad av anonym-anvandare på 23 oktober, 2001 vid 16:54I mitt letande efter varma kläder i kallt väder snubblade jag in på en site med allehanda tips om vindsurf i kallt väder. Mitt favorittips: ”When it gets really cold out there, pee in your wetsuit, feels great.”
Aaaaaaarrrrgggghhh! Ska jag icke prova.http://www.epinions.com/otdr.windsurfing-cold_weather_windsurf
Och sen hittade jag en himla teknisk och schematisk instruktion om hur man bygger sig en Ice Surfer. För dem som är sugna.
http://www.winzurf.co.nz/windsurf/tech/bruce00.htm
Tack allihop för bra tips angående surf på vintern. Nu är (ut)rustningen inhandlad. Och billigt blev det.
Surf on!
Hannaanonym-anvandare svarade 23 år, 6 månader sedan 7 Medlemmar · 19 Svar -
19 Svar
-
pissa i våtdräkten är ju nåt som 99% av alla surfare nån gång gjort
-
Ja inte fan stannar man upp mitt ute i havet och drar ner våtdräkten för att pissa, lite praktisk måste man ju vara=)
-
fan jag har surfat i 12 år och aldrig gjort nåt så äckligt, ni skämtar eller hur
-
har för mig att det var en väldigt lång diskusion här om att pissa i dräkten för nåt år sedan.. =)
-
hua,hua….
Jag tillhör i så fall också de där 1%, och kommer att fortsätta med det. Bättre är att ta med varmt vatten och spola in i dräkten innan man ger sig ut.
Surf clean!
Hanna -
Jag brukar ju starta surfingen genom att kissa i dräkten om det är kallt. det ventileras ju ut i första gippen då jag alltid ramlar. Och då jag som det heter är en vän av tvål och vatten gör det ju inget heller.
-
fördelen med att pissa i dräkten är ju att du kan göra dte när du varit ute en srund och börjar frysa
-
En höjdare är att plocka av sej dräkten i en varm dusch, medans en kopp te värms i micron. Visst, folk kanske tittar lite konstigt när man springer omkring i huset i våtdräkt, men vad gör det? 🙂
/O.
-
Klart vi inte skämtar, inte jag i alla fall.
Jag har tom ett gammalt nr av Windsurfing någonstans där frågan tas upp.
Det är i en artikel som
propagerar för vindsurfing som en bra sport för tjejer.
Den kvinnliga artikelförfattaren har en massa (bra) argument, tjejer flyter bättre vilket underlättar vattenstart,
tjejer är lättare och kan plana tidigare osv
Artikeln avslutas med ”..plus, you can pee whenever you want!”.
Någon annan som läst den? Den var skriven av, tror det var Ronda Smith?/Anders
-
Hej igen Hanna!
Sååå, jag tycker det blir lite utför nu . . . dels är proffsen dumskallar =(, dels gillar du inte kiss i brallan m.m. och sen då…jaha….eller blev det inte mer.
hejbabberibba
n.no
-
Du har din åsikt, jag har min. Vad vore livet utan olika åsikter? Tråkigt.
Hanna
-
Nästan alltid gör menar du (vintertid ivarjefall)!!!
Det sköljs ju ändå ut vid nästa vattenstart. Så varför inte njuta av den värmen som finns att tilgå??? -
Tackar för issurfing sidan! den hade jag inte hittat.
Angående ”urinering” så tycker jag det inte bör göras i det vatten som vi surfar i. Har inte gjort det hittils och kommer inte göra det… (sen kan man väl ha syndat i de yngre åren,, men det tar jag inte ansvar för.)
Därav att man undviker barnbassängen i badhuset ;), även om det är väldig varmt i den… Jag får avsmak av att ta kallsupar med piss i vattnet.. Vet att det är mycket annat ”skit” i vattnet också,, Men själv tillhör jag inte dem som släpper ut nån typ av förorening i vattnet… Och min våtdräkt luktar inte sunk än, kanske ett gott tecken:)Trycker det på i blåsan så får det ”renas” genom att rinna genom jorden, ett bra reningsverk..
Pher
-
Jag håller med inget pink i dräkten!
Undrar varför det är varmt i barnbassängen? 37 grader kanske…. hhrrrmmm -
Vart tror du ditt urin hamnar i slutändan när du pinkar uppe på landbacken då?
Jo i havet och inte någon annan stans. Vi snackar om så små koncentrationer att det inte hade synts även om man hade tagit prover en minut efter ditt såkallade ”utsläpp”. Att dra synonymer med en liten barnbassäng är lite långdraget, eller??
Men visst alla får ju göra som de vill.
/Dräktpissare och nöjd med det!
Ps. Någon som vill köpa en begagnad dräkt??
*ler*
Logga in för att svara.