• anonym-anvandare

Medlem
    23 oktober, 2001 vid 18:29

pissa i våtdräkten är ju nåt som 99% av alla surfare nån gång gjort

• anonym-anvandare

Medlem
    23 oktober, 2001 vid 19:20

Ja inte fan stannar man upp mitt ute i havet och drar ner våtdräkten för att pissa, lite praktisk måste man ju vara=)

• anonym-anvandare

Medlem
    23 oktober, 2001 vid 19:46

fan jag har surfat i 12 år och aldrig gjort nåt så äckligt, ni skämtar eller hur

• anonym-anvandare

Medlem
    23 oktober, 2001 vid 19:53

har för mig att det var en väldigt lång diskusion här om att pissa i dräkten för nåt år sedan.. =)

• anonym-anvandare

Medlem
    23 oktober, 2001 vid 20:30

hua,hua….

Jag tillhör i så fall också de där 1%, och kommer att fortsätta med det. Bättre är att ta med varmt vatten och spola in i dräkten innan man ger sig ut.

Surf clean!
    Hanna

• jonasengstedt

Medlem
    23 oktober, 2001 vid 20:39

Jag brukar ju starta surfingen genom att kissa i dräkten om det är kallt. det ventileras ju ut i första gippen då jag alltid ramlar. Och då jag som det heter är en vän av tvål och vatten gör det ju inget heller.

• anonym-anvandare

Medlem
    23 oktober, 2001 vid 20:47

fördelen med att pissa i dräkten är ju att du kan göra dte när du varit ute en srund och börjar frysa

• watertouch

Medlem
    23 oktober, 2001 vid 21:04

En höjdare är att plocka av sej dräkten i en varm dusch, medans en kopp te värms i micron. Visst, folk kanske tittar lite konstigt när man springer omkring i huset i våtdräkt, men vad gör det? 🙂

/O.

• silversurfarn

Medlem
    23 oktober, 2001 vid 22:08

Klart vi inte skämtar, inte jag i alla fall.

Jag har tom ett gammalt nr av Windsurfing någonstans där frågan tas upp.
    Det är i en artikel som
    propagerar för vindsurfing som en bra sport för tjejer.
    Den kvinnliga artikelförfattaren har en massa (bra) argument, tjejer flyter bättre vilket underlättar vattenstart,
    tjejer är lättare och kan plana tidigare osv
    Artikeln avslutas med ”..plus, you can pee whenever you want!”.
    Någon annan som läst den? Den var skriven av, tror det var Ronda Smith?

/Anders

• anonym-anvandare

Medlem
    23 oktober, 2001 vid 22:26

Hej igen Hanna!
    Sååå, jag tycker det blir lite utför nu . . . dels är proffsen dumskallar =(, dels gillar du inte kiss i brallan m.m. och sen då…jaha….eller blev det inte mer.
    hejbabberibba
    n.

no

• anonym-anvandare

Medlem
    24 oktober, 2001 vid 06:19

Du har din åsikt, jag har min. Vad vore livet utan olika åsikter? Tråkigt.

Hanna

• wsurfer

Medlem
    24 oktober, 2001 vid 06:22

Nästan alltid gör menar du (vintertid ivarjefall)!!!
    Det sköljs ju ändå ut vid nästa vattenstart. Så varför inte njuta av den värmen som finns att tilgå???

• pher

Medlem
    24 oktober, 2001 vid 07:47

Tackar för issurfing sidan! den hade jag inte hittat.

Angående ”urinering” så tycker jag det inte bör göras i det vatten som vi surfar i. Har inte gjort det hittils och kommer inte göra det… (sen kan man väl ha syndat i de yngre åren,, men det tar jag inte ansvar för.)
    Därav att man undviker barnbassängen i badhuset ;), även om det är väldig varmt i den… Jag får avsmak av att ta kallsupar med piss i vattnet.. Vet att det är mycket annat ”skit” i vattnet också,, Men själv tillhör jag inte dem som släpper ut nån typ av förorening i vattnet… Och min våtdräkt luktar inte sunk än, kanske ett gott tecken:)

Trycker det på i blåsan så får det ”renas” genom att rinna genom jorden, ett bra reningsverk..

Pher

• borje

Medlem
    24 oktober, 2001 vid 07:50

Jag håller med inget pink i dräkten!
    Undrar varför det är varmt i barnbassängen? 37 grader kanske…. hhrrrmmm

• wsurfer

Medlem
    24 oktober, 2001 vid 08:24

Vart tror du ditt urin hamnar i slutändan när du pinkar uppe på landbacken då?
    Jo i havet och inte någon annan stans. Vi snackar om så små koncentrationer att det inte hade synts även om man hade tagit prover en minut efter ditt såkallade ”utsläpp”. Att dra synonymer med en liten barnbassäng är lite långdraget, eller??
    Men visst alla får ju göra som de vill.
    /Dräktpissare och nöjd med det!
    Ps. Någon som vill köpa en begagnad dräkt??
    *ler*

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.