Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Kallt?
-
Kallt?
Publicerad av jbo på 9 maj, 2006 vid 21:39Ni som har koll, hur varmt är det i vattnet? När kan man ge sig ut om man inte äger torrdräkt?
davids svarade 18 år, 10 månader sedan 14 Medlemmar · 17 Svar -
17 Svar
-
Det är inte kallt ju, körde i fredags utan både huva och handskar med en 5/3 dräkt. Bara gött nu !
-
vet inte var du bor men här nere i skåne har jag kört med våtdräkt i en månad nu, dock med skor och handskar. Ingen koll på tempen här men gött är det.
-
Det går att köra året runt i våtdräckt (läs semidry)… tycker man det är kallt får man bara se till att stå mer på brädan än ligga i vattnet… 🙂
-
surfmc wrote:Det är inte kallt ju, körde i fredags utan både huva och handskar med en 5/3 dräkt. Bara gött nu !
I Varberg var detta………
-
i skåne e de helt lugnt nu. i en vanlig tunn våtdräkt kan man ligga å köra i flera timmar utan att frysa.
-
Körde med 4/3 dräkt och utan skor och handskar igår i Lundåkra och det var riktigt gött.
-
ligger väl på en 8-10 grader kan jag tänka mig (Vad gäller båstad iallfall). så länge solen ligger på så e det mer risk för överhättning än förfrysning med 5/3 och skor
-
jag tycker att det är bäst att vänta till augusti månaden och sen lägger man ner det direkt när månaden är slut och väntar in nästa år! Förutsatt att man har tagit på sig en rejäl torrdräkt då vill säga!!!!
-
Körde flera timmar med 3/2 steamer förra veckan, inga problem som helst. Ingen kommer ihåg en fegis!
Logga in för att svara.