Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Kallt i vattnet?
-
@v-thun 495879 wrote:
Så man klarar sig på sommardräkt, neoprenunderställ, skor, handskar, huva, panodil och hett vatten fram till årsskiftet? Låter nästan för bra för att vara sant! eller?
Nu räcker det med typ Long John, badbyxor och lycratröja. Lite senare så kan du ha det under en sommardräkt och det klarar du dig långt på, in i November i alla fall. Jag körde i snöfall på Gotland med det och det funkade, dock lite kallt. Se’n funderar jag ändå på att köpa en typ Ascan Polar så att man kan surfa i december och januari också.
Irie Man
-
IrieMan;495900 wrote:Nu räcker det med typ Long John, badbyxor och lycratröja. Lite senare så kan du ha det under en sommardräkt och det klarar du dig långt på, in i November i alla fall. Jag körde i snöfall på Gotland med det och det funkade, dock lite kallt. Se’n funderar jag ändå på att köpa en typ Ascan Polar så att man kan surfa i december och januari också.
Irie Man
Ok, känns skönt att slippa köpa en ny våtdräkt för vinterförhållanden. Hur gärna jag än försöker intala mig det, så kommer jag antagligen ändå inte segla när det kryper mot minusgrader.
-
Jag provade kallvattensurf för första gången i våras. Körde med neopren underställ och frös inget förutom om fötterna. Ett par dykarstrumpor i neopren avhjälpte det.
Logga in för att svara.