Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing kallt om händerna??

• kallt om händerna??

Posted by anonym-anvandare on 21 januari, 2003 at 12:13

Jag var inne i en sportfiske butik och hittade ett par lovande handskar för bara 149:-!! De är 2,5mm tjocka i handflatan kan kanske funka riktigt bra. Hoppas på att prova till helgen.
    Kolla in http://www.snowbee.co.uk och klicka fram Clothing/Gloves så finns de överst på listan.

boman replied 21 years, 11 months ago 5 Members · 5 Replies
  • 5 Replies
  • anonym-anvandare

Member
    21 januari, 2003 at 12:15

Funkar dom så kan vi köra i Ljunskileviken!

• ola_p

Member
    22 januari, 2003 at 08:10

Vem e de som seglar i ljungskile?

• johan

Member
    22 januari, 2003 at 15:54

Vill ogärna sabba spänningen, men dom där funkade inte för mig iallafall
    (Tok kramp) crazy.gif Men om du skall testa så finns liknande att inhandla på Biltema för typ 120 spänn.

Johan

• martin

Member
    22 januari, 2003 at 16:24

Jag har ett par handskar som är i princip lika som de på Biltema, fast utan vikbara fingrar. För min del fungerar de tillräckligt bra. Jag får inte kramp vid vanlig ikrokad segling. För min del blir det mest traditionell slalomsegling när det är kallt. Visst är det lite mjölksyravarning när man tvingas vingla längre stunder utan sele om vinden tar slut eller håller på och tränar manövrar, men det är inte värre än att jag återhämtar mig genom att dra en lång bog. Problemet ligger mer i hållbarheten. Handflatatan är gjord i nån slags billigt enkelnylongummi som har rätt begränsad slitstyrka (men ger bra grepp). Komplettera handskarna med en tub liquisole och laga efterhand, så håller de iaf en vinter/vår-säsong.
    Tilläggas bör kanske att även jag har haft krampproblem med andra handskar, tex Scubas fingerhandske för dykning som har dubbelnylon med små gummipluppar i handflatan.

• boman

Member
    22 januari, 2003 at 17:06

Viktigast av allt är att inte våtdräkten sitter åt för mycket på underarmarna.

Log in to reply.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing kallt om händerna??

You must be logged in to create new discussions.