Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Kallt,Vinter,Dalarna..Surfabstinens?
-
Kallt,Vinter,Dalarna..Surfabstinens?
Publicerad av gamberg på 20 januari, 2006 vid 18:45Det här är den roligaste vinterleksaken jag har:)
Kostade inte en spänn att tillverka:)gamberg svarade 18 år, 1 månad sedan 30 Medlemmar · 97 Svar -
97 Svar
-
Det e ju precis va de e:)
plus stroppar jag satt på brädan och en liten fena=)
hem å bygg=) SKIT KUL! -
Mindre vind än när du surfar på vattnet!
Jag tippar på 4 m/s!!Är underlaget lite mjukt fungerar den ungifär som en vanlig bräda!
Det går bra att svänga med seglet:)Tredje gången jag körde idag och kan gå riktigt fort:)
Så fort att man inte vill hoppa av iaf! -
Hur stabilt ligger den i bottensvängen? :grin2:
Smart ide, tror mer på skida en snowboard… vad är det för skida du använt? har lite junk liggandes nånstans… 🙂
Och hur stort segel kör du.Kullarna på golfbanan lockar faktiskt lite…
-
ser riktigt coolt ut..
Hur har då löst skruvar till mastfot och skateboard med tanke på att det bromsar om de sticker ut på undersidan??
hur är “fenan” gjord och vart är den placerad?? -
några frågor:
jur har du konstruerat fenan? klarar man sig utan?
hur fick du fast skateboarden på skidan?
kan man få det å fungera utan stroppar?
har du skruvat fast mastfoten rakt igenom skidan?
jag var på väg till en polare i barsebäck för å experimentera fram nåt schysst man kunde åka på på en åker, men bussarna ville sig inte riktigt i snön. ska ditr imorgon istället. vi hade en vild idé om att åka på en skida med pjäxa, å bara hänga å dingla med det andra benet. men det där med skateboarden verkar inte helt fel. -
Coolt =)
Har du fotstroppar så du kan hoppa och greja? Smart och enkel konstruktion! -
Oregistrerade
Gäst20 januari, 2006 vid 20:18Jag tog bara en gammal skida typ 2m lång.. Skaten sitter på en regel som jag skruvade underifrån Med försängta träskruv med platt skalle. Drog dem bara en bit in i belaget! Sen ett par gamla stroppar så var “decket” klart.. (annars så tänk nu på att det är en sjukt bra ursäkt för att köpa contour stroppar till surfbrädan)
Jag borrade ett 8 mm hål för foten, och hackade ur under skidan för en mutter bara! åsså en liten träbit med hål i som distans uppepå så att inte fotbulten sticker ner!
Jag testade utan fena först, men det tog 5 min så satt jag i bussen på väg hem till garaget! Spinout hela tiden!
Fenan gjorde jag av en 1,5 mm tjock plåtbit! ca 5cm djup kanske.. Lite mer meck med den men om du har en vinkelslip så är saken biff! Gjorde så att den har ungefär samma form som en gamma vattenskidas fena… Vek den 90grader och gjorde ett spår med vinkelslipen i skidan, stack ner den där och skruvade fast den från ovansidan! Sen kapar man skruvarna på undersidan, så kan man dra runt på åkrarna eller golfbanan då och vara så nöjd som man bara är när man får stå där med seglet i händerna å segla å vråla!!
Men bry er inte om vad folk säger, de förstår inte!!! -
Oj, Glömde logga in när jag skrev inlägget!
(När jag fick idèn så sökte jag lite och hittade http://www.windski.com)
aloha!
-
Hade du stroppar innan du satte dit en fena?
Min teori är att man ska ha lite mera skida framför och bakom där man står, så att det blir lite mindre moment i sidled… Hursom så borde man kunna kanta tillräckligt om man har stroppar… eller? -
Fan va grymt det bästa som hänt jihoo! vi vill har närbilder på dina lösningar Nuuuuu! 😀
-
Instämmer. Jag har varit sugen på att prova detta sedan jag såg windskilänken för ett tag sedan. Alla har väl gamla skidor och prylar hemma. Byggkostnaden blir ju typ ingenting. Bara att kasta bort och börja om om det det blir dåligt.
Bygg o plåta!
-
Ja jag hade stropparna på innan fenan! Man kunde ju kanta rätt ok men blev stretigt och det kändes mycket bättre och gick fortare när man kan plana ut skidan som man gör med brädan på sommaren!
Jag kan lätt fixa närbilder på mitt pul men det får vänta tills i morrn! Nu ska jag sova så att jag e pigg till den förhoppningsvis blåsiga och fina morgondagen! gonatt.
-
Här kommer lite smaskiga detaljbilder! Bara att sätta igång å bygga!!
Logga in för att svara.