Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kallt,Vinter,Dalarna..Surfabstinens?

• stang

Medlem
    24 januari, 2006 vid 12:37
    highflyer wrote:
    tror ni inte att det är smartare att sätta en fena och stroppar på en snowboard. det borde väl vara lite skönare med en bred bräda än en smal skida??

Om inte annat så borde man ju få bättre “bärighet” om det är mycket snö!

• oaxen

Medlem
    27 januari, 2006 vid 13:59

Nu är jag klar med mitt hemmabygge. Det blir provkörning i morgon.
    Fler bilder här: http://www.linsurf.com/forum/showthread.php?t=181

• canoya

Medlem
    27 januari, 2006 vid 14:35

Jag provade nåt liknade en gång på trekantssegeltiden, men med två skidor. Det var lätt hänt att man vred loss ståplattan ur bindningarna, så du ska nog dra åt viktinställningen till max så att du inte plötsligt står bredvid skidan.

Kör hårt!

• danneman

Medlem
    27 januari, 2006 vid 16:09

satt å fundera på om en gammal vattenskida skulle funka! eller behöver mman stålkanterna sen kanske dom e för korta
    jag vete fan! 🙂

• jps

Medlem
    27 januari, 2006 vid 20:11

En vattenskida blir kanske lite kort. Men å andra sidan har den ju lite bättre bredd och en bra fena. Testa!

Jag fick min skida klar idag också 🙂 Hoppas att det blåser i helgen så att det blir lite utprovning! Misstänker att det blir en del som måste justeras.

• oaxen

Medlem
    28 januari, 2006 vid 13:48

Premiären är avklarad i 4-5 m/s. Ganska lös snö gjorde att det blir till att komplettera med ett par lite större fenor. Annars funkade det OK. Inte i närheten av känslan på en isbräda, men ok för att stilla abstinensen något.

Nästa projekt blir att sätta dit en itusågad snowboard undertill truckarna/medarna på stora isbrädan.

• jps

Medlem
    28 januari, 2006 vid 14:04

Hur stort segel körde du med? Behöver man större/mindre/samma storlek jämfört med när underlaget inte är fruset?

• alexasu

Medlem
    28 januari, 2006 vid 16:45

snygg sele!

• oaxen

Medlem
    29 januari, 2006 vid 08:28

Storlek
    Jag körde 6.2 m2, men hade haft roligare med min 8.1:a. Min twin fin visade sig vara för grund så det större seglet hade nog funkat sämre. Nu blir det större fena härnäst.
    Is har högre topphastighet. Annars verkar det som om man “planar” lika tidigt både på snö och is.

• jps

Medlem
    29 januari, 2006 vid 15:05

Testade min skapelse idag. Körde med 4,7 kvadrat i alldeles för lite vind. 3-5 m/s. Det gick ganska skapligt i alla fall 🙂

Lite mer vind och lite mindre tjock och blöt snö så går det nog ännu bättre.

Brädan behöver lite justeringar också. Mastfoten behöver flyttas lite bakåt. Det blir dock inga större problem med mitt bygge.

Bilder kommer inom kort om något är intresserad.

• bill

Medlem
    29 januari, 2006 vid 15:10
    _Alexander wrote:
    Hur det funkar utan fena kan jag inte riktigt svara på ännu efterssom jag byggdes igår kväll 🙂 men den ska köras idag och om vinden infinner sig och imorgon och i övermorgon om snön håller i sig då de ska bli nån plusgrad med kuling.
    några mått har jag inte tyvär 🙁 satte mastfoten så långt fram jag kunde utan att förstöra brädans flex alltför mycket
    Hur har det gått med din lösning, har det blivit nått åka av?
  • jps

Medlem
    29 januari, 2006 vid 16:44

Några bilder:

• dingman

Medlem
    1 februari, 2006 vid 22:16

Jäkligt snygga byggen måste jag säga. Ho ho

• tomten

Medlem
    4 februari, 2006 vid 19:13

hade inget att göra så gick in på google så hitta jag dom hära sidorna .
    http://www.snowfer.com/picture6.html http://www.windplanet.com/news.php?iditem=395

• _alexander

Medlem
    4 februari, 2006 vid 21:00
    Bill wrote:
    Hur har det gått med din lösning, har det blivit nått åka av?
    aa jag o mannot testade den på is……. med snö ovanpå och det krävde ett djävulskt tryck på framfoten för att man skulle åka framåtoch inte kantra upp i vind. när man fått upp farten gick det t.o.m att höjda lite genom att sätta tryck på kanten.
    summan av kardemumman är att man måste ha en fena! men det va skojj att testa
Sida 3 av 7

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kallt,Vinter,Dalarna..Surfabstinens?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.