• Publicerad av wims_lkp på 7 september, 2007 vid 17:43

Ja ska till Kalmar på jobb i veckan å framöver. Kan ni som vet tipsa om några bra spots? Visa på någon eniro karta eller nått. Jag har inte varet där förut, så har ingen aning. Ska förmodlingen inte ta med grejerna, men ändå kul att kolla ifall man får tid.

wims_lkp svarade 17 år, 7 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • psychonauten

Medlem
    7 september, 2007 vid 21:27

på kalmarsidan finns inga speciellt bra spots, åkbara men inte bra. ska man köra på kalmarsidan är det NO-S (medsols) som gäller. annars håller man till på öland från SSW till N. Finns bra spots på öland för alla vindriktningar. Hoppas jag gjorde livet lite lättare för dig 😉

• reklem

Medlem
    7 september, 2007 vid 21:28

Kalmar har inte så många spots, men Öland.

Haga eller Sandbergen är den som är mest känd. Över bron och genom Färjestaden. Kör söder ut till det står Hagapark på en skylt. Sväng där och sedan går det inte att missa. Fungerar bra på Sydväst till nord.

Grönhögen. Känt för goa vågor. Ligger nästan så långt söder ut på Ön som man kan komma. Kryptisk vägbeskrivning är att svänga exakt innan golfbanan ner mot havet och köra ner på en grusväg och sedan hålla vänster till vägen tar slut. Syd till väst är bra vindriktningar.

Böda. Ligger nästan så långt norr över man kan komma. Fin sandstrand. Kör till campingen. Parkera där det står angivet och bär grejurna ner till stranden. Nordost till sydost.

Bläsinge. Ligger på östra sidan Öland stax norr om Grådsby. Kör bara över bron och avfarten efter den till Färjestaden svänger man av höger. Kör till det står skyltat Möckleby eller Gårdsby (har jag för mig) Kör rakt fram till vägen tar slut i en t-korsning. Sväng höger och kör söder ut. Efter några km står det skyltar ner till Bläsninge följ dem och det går inte att missa stranden. Nordost till sydost.

Ålebäck. Samma beskrivning som för Bläsinge men kör till Gårdby och mitt i det lilla samhället finns skyltar ner till hamnen. Bara att följa dem. Nord till sydost eller något liknande fungerar nog.

Finns fler spots, men detta var några av de mer kända. Och ta med sakerna annars kommer du ångra dig 😉

• wims_lkp

Medlem
    8 september, 2007 vid 10:50

Tackar, alltid bra att ha lite mer koll. Ska inte ta med grejerna första veckan, men en sväng till Öland å kolla surf måste man ju hinna med när suget blir för stort..

Men ja kan ge mig fan på att de kommer blåsa för fullt där nere, å inte en sekund när ja kommer hem. Å så vidare, allt för att de ska bråkas 😉

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA