Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › kalmarsund visar klorna på onsd
-
kalmarsund visar klorna på onsd
Publicerad av davven på 8 december, 2014 vid 20:20Det ser ut som rikligt med vind öser in, är det någon som har en bra prognos på vattenstånd. Det har diffat +-20 cm sista dygnet. Tror jag såg-52 cm igår.
martin-m-a svarade 9 år, 10 månader sedan 14 Medlemmar · 23 Svar -
23 Svar
-
Vad tror ni om Lördag då?
Enligt vad jag kan se blir vattenståndet runt 0 enligt DMI i morgon (Lördag). Inte så mycket vind i sundet enligt DMI, men enligt Windguru blir det SV 11-16 på Haga. DMI har däremot mycket vind utanför ön, så några byar lär väl leta sig in… 🙂 Sol och 5-6 grader varmt blir det i alla fall.
Kan det vara något (eller är jag bara desperat…)? 😉
-
@Kinabalu 729623 wrote:
Vad tror ni om Lördag då?
Enligt vad jag kan se blir vattenståndet runt 0 enligt DMI i morgon (Lördag). Inte så mycket vind i sundet enligt DMI, men enligt Windguru blir det SV 11-16 på Haga. DMI har däremot mycket vind utanför ön, så några byar lär väl leta sig in… 🙂 Sol och 5-6 grader varmt blir det i alla fall.
Kan det vara något (eller är jag bara desperat…)? 😉
Vad var du i måndags ?
Solen sken på förmiddagen
Så najs!!!!!! -
Ja jävlar vilken måndag ni fick!! Vilka grymma farter, hatten av, helt otroligt bra kört!
Hur mycket vind hade ni? -
Grymt kört!!
Fan va jag längtar tillbaka.[video=vimeo;103945235]http://vimeo.com/103945235[/video]
-
Grattis som sagt, riktigt grymma tider.
Jag satt och kollade av lite, helt ointressant vind vid 5 hugget på morgonen när jag körde över bron, vattenstånd -12. Sedan ökade vinden till runtomkring 14 i medel och 20 i byarna,
detta på högbrodelen och viva. Tror jag kollade mitt på dagen andra gången?Jag gissar att dessa mätare snurrar lite snabbare än på revet, vattenstånd -18 mot eftermiddagen.
-
Eftersom ingen av oss hade full power så kan jag tänka mig att vi hade typ 14-15 kanske några starkare byar….
-
Ååh tråkigt för det ser ju riktigt bra ut i morgon med stormvarning 🙁
Logga in för att svara.