Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Kamera?
-
Kamera?
Publicerad av anonym-anvandare på 16 december, 2004 vid 09:27Finns det någon vänlig själ som har ett hett tips på en ”liten” digital kamera. Som funkar att ta sjyssta kitebilder med. Typ Sony DSC-P150 eller Canon IXUS 500…
/Edvardbirdman svarade 20 år, 4 månader sedan 14 Medlemmar · 25 Svar -
25 Svar
-
Tyvärr så behövs det system kamera med väldigt dyr optik eller så får du promenera ut i vattnet och då får du ha vattenskyddat kameran på något sätt vilket också kostar en slant. Allting går att plåta med men skillnaden är enorm på en systemkamera med slutare och en traditonel digitalkamera.
-
Rambo vad använder du för camera?
Inte för att jag skulle lyckas bättre med finare camera men man kan ju alltid drömma. -
Svar till:
Tyvärr så behövs det system kamera med väldigt dyr optik eller så får du promenera ut i vattnet och då får du ha vattenskyddat kameran på något sätt vilket också kostar en slant. Allting går att plåta med men skillnaden är enorm på en systemkamera med slutare och en traditonel digitalkamera.
[/ QUOTE ]
Glöm inte en med vattenpass i så att horisonten blir rätt
-
Svar till:
Glöm inte en med vattenpass i så att horisonten blir rätt
[/ QUOTE ]
ABSOLUT viktigast!!! -
köp olympus nya allweather kamera.. lär ju va en bra lösning ..
-
Tja dom bilderna jag syftade till var så in i helvete snea att en blind inte kunde missa dom!
Såg ut som att allt vattnet var på väg ner i avgrunden.
Men det är ju väldigt olika hur noga man är med just detaljer.
Jag har aldrig kommenterat en lite sned horizont. Även om jag själv aldrig skulle ha en.
-
äh fan, om man har en gammal systemkamera som ligger o skräpar kan man ju scanna bilderna.
-
Jag har en Fuji Finepix som funkar GANSKA bra men det Patrikol säger låter vettigt.
-
Tack för alla inlägg, men någon system kamera är inte att tänka på.
Kameran måste glida ner i fickan annars blir det aldrig några bilder tagna…jag får nog tumma på kvaliten istället.
/Edvard -
Ofta är det inte tekniken som sätter begränsningen, utan något helt annat……….
-
Här har du en en kamera som är helt ok till vanlig svensson fotografering. Visst den har sina nackdelar men 12x zoom och priset gör att man kan stå ut med den.
Logga in för att svara.