• Publicerad av anonym-anvandare på 16 december, 2004 vid 09:27

Finns det någon vänlig själ som har ett hett tips på en ”liten” digital kamera. Som funkar att ta sjyssta kitebilder med. Typ Sony DSC-P150 eller Canon IXUS 500…
    /Edvard smile.gif smile.gif

birdman svarade 20 år, 4 månader sedan 14 Medlemmar · 25 Svar
  • 25 Svar
  • patrikol

Medlem
    16 december, 2004 vid 12:00

Tyvärr så behövs det system kamera med väldigt dyr optik eller så får du promenera ut i vattnet och då får du ha vattenskyddat kameran på något sätt vilket också kostar en slant. Allting går att plåta med men skillnaden är enorm på en systemkamera med slutare och en traditonel digitalkamera.

• rambo_johnson

Medlem
    16 december, 2004 vid 12:09

Fuji

• brickan

Medlem
    16 december, 2004 vid 12:11

Rambo vad använder du för camera?
    Inte för att jag skulle lyckas bättre med finare camera men man kan ju alltid drömma.

• brickan

Medlem
    16 december, 2004 vid 12:12

Svar till:

Tyvärr så behövs det system kamera med väldigt dyr optik eller så får du promenera ut i vattnet och då får du ha vattenskyddat kameran på något sätt vilket också kostar en slant. Allting går att plåta med men skillnaden är enorm på en systemkamera med slutare och en traditonel digitalkamera.

[/ QUOTE ]

Glöm inte en med vattenpass i så att horisonten blir rätt grin.gif grin.gif grin.gif

• wipeout

Medlem
    16 december, 2004 vid 12:51

Svar till:

Glöm inte en med vattenpass i så att horisonten blir rätt grin.gif grin.gif grin.gif

[/ QUOTE ]
    ABSOLUT viktigast!!!

• luuddee

Medlem
    16 december, 2004 vid 13:02

köp olympus nya allweather kamera.. lär ju va en bra lösning ..

• patrikol

Medlem
    16 december, 2004 vid 13:02

Tja dom bilderna jag syftade till var så in i helvete snea att en blind inte kunde missa dom!

Såg ut som att allt vattnet var på väg ner i avgrunden.

Men det är ju väldigt olika hur noga man är med just detaljer.

Jag har aldrig kommenterat en lite sned horizont. Även om jag själv aldrig skulle ha en. smile.gif

• curry

Medlem
    16 december, 2004 vid 13:23

äh fan, om man har en gammal systemkamera som ligger o skräpar kan man ju scanna bilderna.

• kicki

Medlem
    16 december, 2004 vid 15:08

Jag har en Fuji Finepix som funkar GANSKA bra men det Patrikol säger låter vettigt.

• anonym-anvandare

Medlem
    16 december, 2004 vid 15:20

Tack för alla inlägg, men någon system kamera är inte att tänka på.
    Kameran måste glida ner i fickan annars blir det aldrig några bilder tagna…jag får nog tumma på kvaliten istället.
    /Edvard wink.gif

• bohm

Medlem
    16 december, 2004 vid 15:28

Ofta är det inte tekniken som sätter begränsningen, utan något helt annat……….

• curry

Medlem
    16 december, 2004 vid 17:25

oftare än va man kanske tror

• easyg

Medlem
    16 december, 2004 vid 17:26

kolla in http://www.dpreview.com
    de har bra digitalkamera recensioner

• kalabra

Medlem
    16 december, 2004 vid 17:37

Här har du en en kamera som är helt ok till vanlig svensson fotografering. Visst den har sina nackdelar men 12x zoom och priset gör att man kan stå ut med den.

http://www.cyberphoto.se/minolta/digital/z3b.php

• birdman

Medlem
    16 december, 2004 vid 18:35

Cyberhoto säljer ut sina Konica Minolta Dimage A1! En riktigt bra kamera framför allt optiken jämfört med mindre och till ett bra pris! Kanske lite stor men definitivt bland det bästa du kan hitta för dem pengarna!

Christofer

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.