• Publicerad av anonym-anvandare på 31 augusti, 2002 vid 17:39

ska det vara så kämpigt? tänkte jag ksulle i stropparna idag men så blev det inte. Brä’dan vill kränga så fort man försöker gå i. nu var det ändå rätt ok för jag bottnade där jag surfade, annars är det ju ett helvete att försöka få grejerna rätt o vattenstarta varje gång man välter, vilket är ofta. Men visst fick jag några bra repor med planing o fart.

styret svarade 21 år, 9 månader sedan 6 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    31 augusti, 2002 vid 17:43

Om det kan vara till nån tröst så är du INTE ensam *suck* Men imorrn så…imorrn smile.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    31 augusti, 2002 vid 18:16

Japp, Mia är det vind i morgon så ska vi på det igen. Blir väl extra jobbigt när man är ute med duktiga seglare antar jag…

• anonym-anvandare

Medlem
    31 augusti, 2002 vid 18:34

Du beskriver precis det de flesta av oss har gått igenom. Vi förstår nog ditt kämpande och vägen till framgång är den du är inne på; ge inte upp, var envis av bara den, du kommer att lyckas!

• manik

Medlem
    31 augusti, 2002 vid 18:48

Jag tror att ett vanligt fel i början är att man försöker komma i stropparna för tidigt. Man vill ju så gärna… Vänta tills du känner att du har stadig planing, och ta sen en fot i taget. Prova kanske först med bara framfoten och ha den bakre bara strax bakom. Det är bara att kämpa på!

• anonym-anvandare

Medlem
    31 augusti, 2002 vid 18:52

Japp, du kan tro att jag svurit på gossarna när de kommit och susat förbi idag… Men snart ska jag dra ifrån dem, minsann smile.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    31 augusti, 2002 vid 18:56

Åker till Kna imorgon. Då kan vi ju surfa ihop, har du bil?

• anonym-anvandare

Medlem
    24 januari, 2003 vid 14:44

cool.gifGe inte upp bara Mia!Nu kan du ta stödhjälp av driv-isen,lovar att det går lättare stroppa i då! grin.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    24 januari, 2003 vid 22:58

tänk på att falla av innan du kliver i stropparna. om du försöker hålla samma kurs kommer brädan atomatiskt gå upp i vind och du kommer förlora fart och eventuellt börjar brädan kantra. Det blir mycket lättare att komma i om man ligger på slören när man sätter i fötterna.

• colle_screamer

Medlem
    24 januari, 2003 vid 23:01

tänk på att falla av innan du kliver i stropparna. om du försöker hålla samma kurs kommer brädan atomatiskt gå upp i vind och du kommer förlora fart och eventuellt börjar brädan kantra. Det blir mycket lättare att komma i om man ligger på slören när man sätter i fötterna.

• calle_b

Medlem
    25 januari, 2003 vid 12:52

Några tips till, är att var snabb, framfot-bakfot-klart!
    Titta inte på fötterna.
    Allting ska gå i en (ok två) rörelse(r).
    Att slöra hjälper lite grann, men är inte det viktigaste.
    Snabbhet och flyt är allt. Plus att man är ikrokad oxå.
    Stå gärna på land och känn med fötterna var stropparna sitter med foten så lär man sej nog oxå.

Ha d gott o ös på

• safesurfer

Medlem
    25 januari, 2003 vid 14:46

Denna tråden är ju för tusan från agusti. Mia har kanske bott i Pozo hela vintern och är helt grymm sätter pushloops och hela kittet.

Idag upptäckte jag att jag är Gud. Jag satt och prata till Gud då jag plötsligt kompå att jag prata med mig själv.

• styret

Medlem
    25 januari, 2003 vid 21:24

Jag vet att det här strider en del emot vad alla säjer men jag tycker det är lättare att sätta i bakfoten först.

speciellt när man tränar på att använda stropparna. lärde mej efter kanske tre försök i hård planing och sen var det bara att segla så ett tag för att sen efter kasnke en vecka testa nästa stropp.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.