Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kan bli interessant

• Kan bli interessant

Publicerad av mushu på 8 mars, 2007 vid 01:22

Det här blir nog början på nått jävligt roligt…ska ut o testa i helgen

har inte valt bräda än….vill fixa typ en 5’3 directional men polarn vill sätta på en picklefork..får se vad det blir

kasimir svarade 18 år, 1 månad sedan 11 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • skotten

Medlem
    8 mars, 2007 vid 01:37

ooooooooooh!

Me like!!!!

I think there is no chance of riding it with a kite, go with the kaveboard though so that you have better pitch control…(unless you dont wanna drill holes in your wave board), but man, please prove me wrong and let me have a shot : )

Tony

• pjoter

Medlem
    8 mars, 2007 vid 06:15

vill prova!!!

plyboard blir nog finfint som testobjekt.

fint rum i bakgrunden…

• eagletech19

Medlem
    8 mars, 2007 vid 06:18

Gött:laugh:
    Men glöm inte att ni behöver ha snowboardskor med typ clickerbindningar.
    Men det visste ni nog redan, ville bara kolla så ni inte bryter ett ben:frown:
    Det är en förbannat go känsla när man åker 😀
    Lycka till
    Mvh Roger Ö

• skanepaul

Medlem
    8 mars, 2007 vid 07:21

@skotten 368820 wrote:

ooooooooooh!

Me like!!!!

I think there is no chance of riding it with a kite, go with the kaveboard though so that you have better pitch control…(unless you dont wanna drill holes in your wave board), but man, please prove me wrong and let me have a shot : )

Tony

Varför inte???

• gurra_g

Medlem
    9 mars, 2007 vid 11:54

nice! En sån vill jag prova

• cortex

Medlem
    10 mars, 2007 vid 19:30

Enligt Carafino ska man ju kunna kör deras senaste foil-boards med fotstroppar istället för fasta bindingar (som exemplevis snowboard-grejer).

Jag är också rätt sugen på att testa att köpa in en sådan där och lattja med. Fast ett krav från min sida är att det ska funka med fotstroppar så jag är svårt nyfiken på hur det går för er.
    Keep us updated.

/Kaj(Tech)

• eagletech19

Medlem
    10 mars, 2007 vid 20:31

@Cortex 369398 wrote:

Enligt Carafino ska man ju kunna kör deras senaste foil-boards med fotstroppar istället för fasta bindingar (som exemplevis snowboard-grejer).

Jag är också rätt sugen på att testa att köpa in en sådan där och lattja med. Fast ett krav från min sida är att det ska funka med fotstroppar så jag är svårt nyfiken på hur det går för er.
    Keep us updated.

/Kaj(Tech)

Tjenare Kaj
    Det hade varit betydligt bättre men med min foil går det ej utan snowboard skor,”Tyvärr”
    Det är den stora nackdelen och som gör att jag ej kör så ofta pga att man behöver vara 2 man ,en som håller brädan och sätter skorna i clickerbindningarna :frown:
    Men man kan köra windsurfsurf foilen med stroppar pga en förlängning av skärten på foilen:smile:

Men håller med att det hade varit betydligt roligare med stroppar ,man får väl se hur det går framöver,det låter ju bra om det funkar utan dom klumpiga skorna:grin:
    Ha det bra
    Mvh Roger

• hbgsurfer

Medlem
    10 mars, 2007 vid 21:34

@eagletech19 369412 wrote:

Tjenare Kaj
    Det hade varit betydligt bättre men med min foil går det ej utan snowboard skor,”Tyvärr”
    Det är den stora nackdelen och som gör att jag ej kör så ofta pga att man behöver vara 2 man ,en som håller brädan och sätter skorna i clickerbindningarna :frown:
    Men man kan köra windsurfsurf foilen med stroppar pga en förlängning av skärten på foilen:smile:

Men håller med att det hade varit betydligt roligare med stroppar ,man får väl se hur det går framöver,det låter ju bra om det funkar utan dom klumpiga skorna:grin:
    Ha det bra
    Mvh Roger

Tjena

Jag kan intyga att två man + snowboard bindningar är ett faktum..

• eagletech19

Medlem
    12 mars, 2007 vid 13:33

@Cortex 369398 wrote:

Keep us updated.

/Kaj(Tech)

Tjenixen Kaj!
    Du hade rätt ,såg nu i kiteworld 25 att dom gör reklam med bara stroppar.
    Det blir mycket mer intressant då.
    Perfekt att slippa skor:laugh:
    Ha det gött
    Roger

• zo0

Medlem
    12 mars, 2007 vid 17:00

oj oj lycka till

• langens_kite

Medlem
    12 mars, 2007 vid 17:15

Vad kostar ”grejen”?

• kasimir

Medlem
    12 mars, 2007 vid 17:51

@LANGENS_KITE 369683 wrote:

Vad kostar ”grejen”?

30 000 tyska mark, då ingår camelbak och Gath-hjälm

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kan bli interessant

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.