Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kan man ha kul en hel säsong utan nya surfgrejor?

• Kan man ha kul en hel säsong utan nya surfgrejor?

Publicerad av gegga på 4 april, 2003 vid 07:29

Suck… ser en säsong framför mej utan att köpa en enda surfpryl om inget haveri nu inträffar.
    Det var länge sedan det inträffade.
    Halva nöjet är ju att få packa upp sprillans grejor och ut och testa sina nya fina prylar.
    Som ifjol när jag riggade nya 4.5 halvan och fick frågan
    varför riggar du 4.5 det blåser ju inte ens 10 m/s då
    svarar man ju bara att det är ju för fasen ett nytt segel som jag bara måste få testa jag kan ju inte vänta till det blåser kuling man vill ju testa direkt!!!
    Vilken härlig känsla att få prova sina nya grejor i helt
    sunkiga förhållanden.
    I år blir det att köra sina gamla optimalt intrimmade grejor i helt rätt förhållanden.
    Kan det bli lika kul det?
    Hälsningar från en vindsurfing kapitalist som blivit snål på
    gamla dar.

calle_kuling svarade 21 år, 11 månader sedan 7 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • zehlertz

Medlem
    4 april, 2003 vid 08:13

Klart att prylarna är nästan halva nöjet…precis som du skriver…att få plocka upp helt nya grejer… eller klämma på dem på väg hem från shoppen…

Men jag lovar dig…du kommer klara dig…se det från den ljusa sidan, när prylnissarna står bredvid dig o funderar på optimalt trim till sin nya uppsättning segel så e du redan ute o kör skiten ur dig själv…

Kanske går det att trimma in prylarna ännu bättre?

Jag själv har inte speciellt nya prylar…men känslan när jag kör ifrån en riktig prylnisse med svindyra grejer är svår att slå.

Så hemskt mkt snabbare är inte -03 grejorna… *om du inte seglar världcupen*

*Jag njuter av mina prylar…fast lite nytt ska det bli i år, har själv precis insett vilken ruskigt smal o rank bräda jag har….nu ska d bli freestyle!*

• anonym-anvandare

Medlem
    4 april, 2003 vid 08:36

Res och segla för pengarna istället, om du har något så när nya grajor så kommer du utvecklas så mycket snabbare än prylnissarna som stannar hemma wink.gif

• markram

Medlem
    4 april, 2003 vid 09:02

Det ballaste jag varit med om var nog -98 när folk stirrade på mig när jag riggade ett Wallen speed Camber 6,3, med metervis mylartejp och samtliga lattor reparerade/skarvade (årsmodell 84-85)på en Rotho Cup mast med 0% kolfiber. Bakom min rygg fnös och skrattade en del av de som ännu ej fyllt 25.
    Stack sedan ut på vattnet med min 0% kolfiberrigg på trikonkava hemmabygget från 80-talet och blåste om varenda jävel i den byiga vinden. Detta berodde egentligen inte på prylarna utan att jag pumpade och var överriggad om vartannat, de andra tog max 2-3 pumptag i ett sträck.

Sedan uppe på land gick jag bort och spelade lite Stig helmer och frågade vad monofilm och kolfiber var bra för (kunde inte låta bli).

Så tror mig prylar är inte allt! cool.gif
    Nu förtiden är jag också i för dåligt skick för att orka pumpa mer än 2-3 tag. Men det är ju bara att sticka ut i dassiga förhållanden och bygga upp det igen!

• calle_b

Medlem
    4 april, 2003 vid 09:16

Hahahaha!

Helt rätt! Nu känns det som jag har allt jag behöver oxå.
    Brädan e seglad på 5-6 ggr o e ny, ny bra våtdräk.

Hmm iofs. Det skulle inte vara dumt med en ny 6.4:a, kanske en ny bom, hmm, en 4.5:a saknas faktiskt oxå nu när jag tänker efter, sen skulle det sitta fint med en ny freestylemast…. Sen måste jag ju erkänna att en ny lätt mastförlängare skulle sitta på sin plats nu oxå….
    Sedan är jag juh lite sugen på HyperSonicen oxå….
    Faaaaaaaaaaaaaaaaaaaan crazy.gif

• stinger

Medlem
    4 april, 2003 vid 13:19

Det är väl solklart att man kan ha kul med gamla grejor. Jag själv har skitkul på min gamla Mistral Stinger från 1991. Men samtidigt insåg jag att utvecklingen HAR gått framåt när jag bytte min gamla slitna Wallen slalom 5 8:a årsmodell 1989 mot en oseglad 1998 Gaastra Flow 3x härom året. Vilket lyft!!! Funkade kanon mot brädan (mastfoten max bak i skenan) vilket fick mig att känna mig som den felande länken när jag läste ett inlägg från dr Masse i veckan.

• Knatte

Gäst
    4 april, 2003 vid 16:19

Klart att man kan ha kul, en hel säsong på samma (gamla) surfprylar. wink.gif
    Men ibland kommer man i en ”motivations svacka” ( i alla fall jag)
    Då finns det inget bättre sätt, att komma på topp igen, än att läsa i SP katalogen och uppfinna ett köpbehov. Så fort de nya prylarna anländer så blir man extremt surfsugen..
    Denna regel av inköp av nya prylar, fungerar även i det övriga livet också.. grin.gif grin.gif

• calle_kuling

Medlem
    4 april, 2003 vid 16:37

Sant att motivationen får ett uppsving när man belönar sig med nya prylar. Själv siktar jag på att slippa handla nya prylar så att utgifterna minskar, det är ju rätt dyrt med nya (även begagnade) saker! Om jag inte flyttar från paradisön så har jag nu det jag behöver för några år framöver, (om brädorna går an)! Men visst kan det ta ett tag att komma till det nöjda stadiet. smirk.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kan man ha kul en hel säsong utan nya surfgrejor?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.