Senaste nytt Forums Vågsurfing kan man lära sig..

• kan man lära sig..

Publicerad av anonym-anvandare på 1 juli, 2004 vid 23:37

hej på er. tänkte kolla om ni med lite mer erfarenhet vet om det är lönt att investera i en bräda och försöka sig på att vågsurfa i halmstad i sommar eller om det är lika bra att vänta ( vill gärna börja direkt..) och först när det är möljigt att åka iväg till något mer lämpat ställe som australien eller så köpa utrustning och sätta igång med åkandet. är vågorna vid hallands kust okej att lära sig på helt enkelt? sen vore det kul om det fanns nåon mer som är sugen på surfing och som vill börja ihop !! kram på er, hanna

patrikol svarade 20 år, 5 månader sedan 5 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    5 juli, 2004 vid 17:40

På höstarna kanske det är bra med vågsurf i Sverige. Hört att det är bra runt varberg, men varför ligga och plaska med en bräda. Det är bättre om du börjar kitesurfa. Mycke mer action.

• tuco

Medlem
    6 juli, 2004 vid 00:51

i sverige ja, men surfing krossar allt annat när det finns “riktiga vågor” men här i sverige skulle jag nog börga med kite sufring det värkar fett

• patrikol

Medlem
    6 juli, 2004 vid 08:46

Har själv alltid velat vågsurfa provat dom få gånger jag fått chansen men har valt kitesurfing istället för det funkar suveränt där jag bor! Vågsurfing är skitsvårt bara att hitta vågor som är bra precis just när man kan sticka ifrån speciellt där jag bor i skåne. Men annars så är det utan tvekan världens absolut härligaste sport inga jävla linor att trassla in sig i! Bara de! wink.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    6 juli, 2004 vid 16:24

Skåne är ju bästa stället att bo på i Sverige om man vill vågsurfa. Finns bryt som funkar på det mesta vindriktningarna.

• patrikol

Medlem
    9 juli, 2004 vid 14:50

Gäller bara att vara ledig exakt dom två timmarna varannan vecka eller varannan månad om man har otur som det dyker upp några vågor. smile.gif Så det lär nog ta tid att lära sig i Skåne.

• naish

Medlem
    10 juli, 2004 vid 08:05

Det finns ju inte bara kitesurfing utan windsurfing också grin.gifWindsuring e satans roligt ska jag säga dig wink.gif

• pjoter

Medlem
    10 juli, 2004 vid 09:44

lär man sig vindsurfing så är det väl inte heller så många dagar som är roliga att köra…?
    har man pengar så kan man ju ha alla tre.. smile.gif
    fast då kan man ju åka på resa istället om man har så gott om pengar.

• patrikol

Medlem
    10 juli, 2004 vid 20:36

Har du inte tagit ditt förnuft tillfånga ännu? wink.gif Kite är ju livet! wink.gif Hoppas allt är väl med dig blev förresten av med en kite bräda på Parkvägen så ser eller hör du nåot så får du gärna höra av dig.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing kan man lära sig..

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.