Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kan man starta Kita med en ARX?

• Kan man starta Kita med en ARX?

Publicerad av rikard_j på 6 februari, 2003 vid 07:54

ARX skall vara en Kite för mer avancerade användare (enligt tillverkaren). Är det helt hopplöst att ge sig på den direkt?

richi svarade 22 år, 1 månad sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    6 februari, 2003 vid 10:41

Jag började på en arx 11,5 2002 förra sommaren och det gick helt ok. Mkt stabil och snäll i luften tycker jag. Att den är rätt snabb är både bra och dåligt i början.

Ett tips är att vänta nån/några dar med att starta med bräda. Ta gärna en kurs, då får du dessutom lära dig om säkerhet, riggning, utrustning osv.

Lycka till!

• anonym-anvandare

Medlem
    6 februari, 2003 vid 14:30

jag e oxå nybörjare och köpte en arx 15,5 i vintras och har kört lite med skriskor och snowboard och det har funkar as bra lite vanligt sunt förnuft så löser sig nog det mästa. dok kan jag inte säga att jag e så jäckl bra nu för att kuna säga fall den e svårare än någon annan efter somjag bara kört den
    cool.gif

• mav

Medlem
    7 februari, 2003 vid 00:50

Både jag och en kompis till mig började med varsin ARX, det gick skit bra! jag läste på mig om hur allt gick till, kollade på en intruktionsvideo, stod på land ett par dagar den var det bara att börja på vattnet. en kurs kan vara bra att ta om man inte har tid eller ork att läsa på sig om allt…

”kitesurfers have more fun”

Erik.

• richi

Medlem
    7 februari, 2003 vid 06:57

Det går alldeles utmärkt att börja med en ARX! Den är lite långsammare och mer lättanvänlig än x2:an…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kan man starta Kita med en ARX?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.