Senaste nytt Forums KAN NI TIPSA???

• KAN NI TIPSA???

Publicerad av anonym-anvandare på 31 december, 2003 vid 09:39

Skulle vilja höra lite åsikter/tips om bräder runt 140,150 liter. Har seglat ganska många år på mindre brädor men vill ha en bräda med tidigare planing så man får fler planingstimmar i vattnet.

Låt höra!

calle_b svarade 21 år, 3 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • sinclair

Medlem
    31 december, 2003 vid 11:57

jag köpte en formula bräda för 2 år sedan. den är runt 140 l, jag har haft mkt fler dagar på vattnet än jag räknade. det kan aldrig bli lika kul som med en liten bräda men det är jäkligt nice att dra ut en sommardag och plana. är det tid på vattnet du vill åt´så är du helt inne på rätt linje.

• anonym-anvandare

Medlem
    31 december, 2003 vid 16:19

Formulabrädor ger klart flest planingstimmar på vattnet.
    Men jag tycker personligen att det är ganska tråkiga att segla på och de behöver en rigg i storleken 10-12,5kvm för att komma till sin rätt. Kolla istället på en stor freeride typ Fanatic StingRay 160 TT eller motsvarande från annat märke. Den typen av bräda planar nästan lika tidigt som en formula men kräver inte lika stort segel. Och så är de mera lättseglade.

/
    Johan

• goran

Medlem
    31 december, 2003 vid 22:06

BIC 283 kanske…
    Jag har inget ont att säga om den, seglat på motsvarande TIGA sen nybörjarstadiet. Har inga planer på att sälja den tack vare att den fungerar till slösegling i lungt väder, samt hanterbar i lite hårdare väder. Sen är den inte TOKSTOR.

• jat

Medlem
    2 januari, 2004 vid 10:16

Den storleken är bra så länge som du inte gör dig av med din mindre bräda. Du kommer sakna rörligheten i en mindre bräda. Komplettera gärna med en större för att öka tid på vattnet men ersätt aldrig.

• calle_b

Medlem
    2 januari, 2004 vid 12:40

Kör en Hypersonic! Den tar runt 9-10 kvm….

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums KAN NI TIPSA???

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.