Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kan plasten på bladdern tappa kvalitta?

• Kan plasten på bladdern tappa kvalitta?

Publicerad av tobisa på 15 juni, 2010 vid 01:19

Jag har ett stort problem med min takoon.
    Skulle lag LE bladdern idag,men efter flera timmars letande hittade jag inte hålet.
    Nu undrar jag om ”plasten” om bladdern är gjord av kan slitas av att ligga i bagen och läcka luft?

Har haft den uppblåst och luften går ur efter typ 2 timmar.

acemattias svarade 14 år, 11 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • acemattias

Medlem
    15 juni, 2010 vid 02:56
    Tobisa;617199 wrote:
    Jag har ett stort problem med min takoon.
    Skulle lag LE bladdern idag,men efter flera timmars letande hittade jag inte hålet.
    Nu undrar jag om ”plasten” om bladdern är gjord av kan slitas av att ligga i bagen och läcka luft?

Har haft den uppblåst och luften går ur efter typ 2 timmar.

Bladderplasten ar extremt seg och slits inte ut i forsta taget.

Du har antagligen fatt ett eller fler microhal och dom kan verkligen vara svara att hitta, pumpa hardare och os pa med mer sapvatten!:smile:
    (checka ventilerna ocksa)

• cosmo

Medlem
    15 juni, 2010 vid 06:47

Dr. Barakat visade mig att det är enklare att hitta micro-hål under rinnande vatten än i såpa. Efter ihärdigt letande med såpavatten, på rätt ställe dessutom, kom han till undsättning och lät vatten från en slang rinna över blåsan. Vi hittade hålet på 10 sekunder.

• anderas

Medlem
    15 juni, 2010 vid 15:29

Hur hårt kan man pumpa den? Jag har hört att den kan tappa formen om man pumpar den för hårt utanför LE.

• tobisa

Medlem
    15 juni, 2010 vid 17:10

tack för hjälpen…tog mig 5 minuter att hitta med såpa.småskithål!
    cykeltricket funkade inte denna gången!

• tobisa

Medlem
    15 juni, 2010 vid 18:05

Är det farligt med fukt inne i bladdern?hur får jag ut detta?

• acemattias

Medlem
    16 juni, 2010 vid 02:09
    Tobisa;617302 wrote:
    Är det farligt med fukt inne i bladdern?hur får jag ut detta?

Ingen storre fara och anvander du den utan att fylla pa med mer vatten tror jag den kommer torka av sig sjalv med tiden.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA