Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › kanarieöarna
-
kanarieöarna
Publicerad av gonzo på 11 mars, 2009 vid 17:17tja sitter å kikar på resor innom dom kommande veckorna och jag har funderat på egypten men även fuerteventura, lanzarote och teneriffa
vart fan ska man dra och om det står mellan öarna vilken e bäst kiting på??:confused2: :confused2: :confused2:sourra svarade 15 år, 8 månader sedan 13 Medlemmar · 18 Svar -
18 Svar
-
@gonzo 534456 wrote:
tja sitter å kikar på resor innom dom kommande veckorna och jag har funderat på egypten men även fuerteventura, lanzarote och teneriffa
vart fan ska man dra och om det står mellan öarna vilken e bäst kiting på??:confused2: :confused2: :confused2:Fuerte är nice i söder om du vill köra lagun med plattvatten…
-
ja det vore najs med plattvatten men vart ska man bo då?? vad heter stället där det e platt
-
@gonzo 534456 wrote:
tja sitter å kikar på resor innom dom kommande veckorna och jag har funderat på egypten men även fuerteventura, lanzarote och teneriffa
vart fan ska man dra och om det står mellan öarna vilken e bäst kiting på??:confused2: :confused2: :confused2:Fuerteventura, “Vindarnas ö” säger väl ganska mkt… 😉 De flesta säger väl dock att norra delen är bättre. Inte varit där o jämfört men drar dit i två veckor den 23:e!
-
@Lärs 534573 wrote:
Fuerteventura, “Vindarnas ö” säger väl ganska mkt… 😉 De flesta säger väl dock att norra delen är bättre. Inte varit där o jämfört men drar dit i två veckor den 23:e!
gott då syns vi kanske tänkte dra då med
-
Som tidigare sagts Fuerte e najs med lite platt-möjligheter oxo. Tnf. ska du kolla “El Medano” funkar bra , kan vara bra vågor vid rätt förhållande . (Mark Shinn håller hov där..). Jag ska vara där en månad med start 30 Mars. Åker nog till Fuerte för kite. Surfa gör man på TNF. och norra delen. Stranden heter El Socorro.
Ha fet resa;) -
@gonzo 534602 wrote:
gott då syns vi kanske tänkte dra då med
Yes, vi kommer köra mest på flagbeach, ska bo i Corralejo… men det blir nog nån tripp till andra spots också.
-
Kom hem i förrgår från Lanzarote mycket bra vågsurfing (Famara och La Santa) men kite var det lite sämre med byigt och mycket hård vind.
-
Fuerte är bra och kita!! Gran canaria är skit det vet jag iallafall!
Logga in för att svara.