Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Känner mig som en världsmästare
Taggad: freestyle, våg, våg freestyle
-
Känner mig som en världsmästare
Publicerad av oscar på 9 augusti, 2010 vid 19:06lite surf idag, freestyle och 6.0 hur kul som helst då prognosen var kass så det var en riktig bonus att få lite kul surf.
Satte dessutom en………..GECKO……..haha världens löjligaste trick men va fan Kiri Thode uppfann det ju och jag är 35 och väger 95 kg………..ska aldrig göra det igen men ändå 😀
surfslusken svarade 14 år, 3 månader sedan 6 Medlemmar · 11 Svar -
11 Svar
-
95 kg, 6.0, freestyle och kass prognos. Vad är det för bräda du har så kul på? Grattis till snurren förövrigt.
-
Naish FS 115 -08. Fena Tonky style 22. Segel Maui Sails LOCO.
-
Känns 115 liter tillräckligt eller skulle du helst vilja ha några liter till? (har funderat på de där 115 liters freestyle brädorna ett tag nu, men har alltid känt att jag med 95kg skulle vilja ha 10 liter till)
-
Tror faktiskt inte att det är 115 liter i den snarare lite under 110. Men det kan också vara att volymen är akterut. Det räcker för mig men lite extra volym gör tricken lite lättare.
-
Lite bra surf trots en dålig prognos är ofta extra kul, hade en liknande surfupplevelse igår m 5.9/FW85.
Ibland blir begäret för stort.Ett bra sätt att ta tillvara på tillfällena och klara sig fram till nästa fina vågdag…
-
RRD;625014 wrote:Lite bra surf trots en dålig prognos är ofta extra kul, hade en liknande surfupplevelse igår m 5.9/FW85.
Ibland blir begäret för stort.Ett bra sätt att ta tillvara på tillfällena och klara sig fram till nästa fina vågdag…
Finns väl ingen som får så många bra surf dagar som du? Man kanske skulle flytta till den Varberg du bor i. För här i Varberg där ja bor verkar de va betydligt färre bra dagar.
-
fick några timmar med 6.1 och JP102FSW i midjehögt swell i går på blekingekusten. Kuuul 🙂
-
surfslusken;625049 wrote:Finns väl ingen som får så många bra surf dagar som du? Man kanske skulle flytta till den Varberg du bor i. För här i Varberg där ja bor verkar de va betydligt färre bra dagar.
Det kanske handlar om attityd?
-
Doc;625246 wrote:Det kanske handlar om attityd?
Kan va så. Eller så kanske de handlar om referensramar, mytomani, skev verklighets uppfattning, ja finns en massa möjliga förklaringar.
-
Kanske det, men nu är inte RRD den enda som rapporterat samma sak om samma plats och tidpunkt. Kanske du ska använda blockera-funktionen på RRD så slipper du störa dig.
-
Ja vill inte blocka RRD, han e ju underhållande o vi e kompisar han o ja:)
Logga in för att svara.