Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kanske en Väddö-söndag?

• Kanske en Väddö-söndag?

Publicerad av maca på 8 oktober, 2010 vid 20:41

Ser ut att kunna bli en seglingsbar söndags-em (N-NV) på rätt sida 10-gradersstrecket med tom lite sol vid Salnö. Sen tycks det bli det långt till värmen..även om kommande veckan verkar bjuda på en hel del vind (igen).

Någon som funderar i samma banor?

maca svarade 14 år, 5 månader sedan 8 Medlemmar · 16 Svar
  • 16 Svar
  • jesperg

Medlem
    9 oktober, 2010 vid 07:21

Jag är på, Salnö eller?

• maca

Medlem
    9 oktober, 2010 vid 09:48

Ser fortfarande lite lockande ut med N-NV och 1-1,5m skvalp mot em/kväll.
    Tyvärr är vindproggen aningen sänkt. Avvaktar uppdaterad progg innan beslut, postar här.

Hmmm, ska man festa lugnt ikväll eller…

• kesoone

Medlem
    9 oktober, 2010 vid 12:25

Ser lite ut som en kantboll men prognosen på de flesta sidor ger ändå hopp om 10m/s i medel där uppe.
    Har ju inte tid att åka upp och det är långt men är riktigt sugen i alla fall. Fler som funderar på att åka från sthlms trakten?

• maca

Medlem
    9 oktober, 2010 vid 14:01

Står sig proggen med allt från NV 8-11 fm & 9-12 em (smhi) och N-NV 9-15 (klart.se) så åker jag upp till Salnö. Ser som nämnt ut att kunna bli över 10 i medel iaf.

Siktar på att vara på plats kring 11-tiden.

Hoppas vi blir fler…annars blir det väl till att hålla till inne i viken

• stoorfaen

Medlem
    9 oktober, 2010 vid 15:17

Jag är game, men det blir senare för mig. Får se när men 16 rycket känns mer rimligt!

• stoorfaen

Medlem
    9 oktober, 2010 vid 19:28

Siktar på 14.00 om proggen håller!

• stoorfaen

Medlem
    10 oktober, 2010 vid 11:25

Verkar bra, 12 i medel på svartklubben nu! Jag är på salnö om 30.

• boman

Medlem
    10 oktober, 2010 vid 18:30

Hur var det…? lite svajigt har i norrpan så jag fegade ut och var hemma och höst stada trädgården i stället 🙂

• maca

Medlem
    10 oktober, 2010 vid 19:59

Det blev bättre än väntat med kalasfin 5.3 mellan 12.30-15, sol och inte alls kallt. En del fina vågor men lite för mkt N.

En rejäl vinddip vid tretiden lurade in alla långt in i viken, men tror det kom igång bra igen. Såg iaf så ut för Poppo som kom ut till revet in no time. Var det med quaden´s och Bolt´s hjälp kanske?

Helt klart resan från Sthlm 😉

• poppo

Medlem
    10 oktober, 2010 vid 20:22

jorå, det funkade bra med 5,3 sen – jag stängde stället vid 17-tiden.
    små men trevliga vågor på revet, solsken, helt ok sätt att tillbringa en söndagseftermiddag!

• wallin

Medlem
    10 oktober, 2010 vid 21:10

Jag och en kompis åkte till kapellskär istället. Vi funderade på att fortsätta upp till Väddö, men bangade på de extra milen. Vi fick i alla fall bra surf där med. Det tog inte så lång tid att köra och det var definitivt värt det.

Vi funderar på att köra nån mer gång i veckan. Kanske väddö. Det ser ju ut att fortsätta med nordliga vindar. Nån mer som ska göra det?

• stoorfaen

Medlem
    11 oktober, 2010 vid 05:16

Ja väddö blev bra mysigt, undrar vad dippen kom ifrån?

• sinclair

Medlem
    11 oktober, 2010 vid 06:15

Ja det kan man ju undra över eller inte!

• stoorfaen

Medlem
    11 oktober, 2010 vid 09:24

Men det var en grymt fin dag! Packade ihop lite för tidigt bara. Srog och tittade på de två sista gubbarna på revet och det såg ju rätt gytt ut!

• maca

Medlem
    11 oktober, 2010 vid 18:20

Funderar mer och mer på en twin eller quad med plusvolym (min vikt +10-14l) i brädgarderoben. En bräda att enkelt bobba ut och in på i lättvind men som ändå känns (ok)/super i (4.2)/4.7-5.3-5.9 på vågen. Täcker väl i princip det mesta som bjuds av den varan i Sthlm´s direkta närhet.

Hade vart kanon med en sån i söndags som gett lite mer ”safe-känsla” på alla sätt och vis. Ok att det var ganska varmt, men jag skulle inte vilja ha provat på att simma hem. Sen hade ju någon dragit ur proppen i badkaret oxo…huah vad grunt det var på vissa ställen kring lilla skäret. Bara väntade på att de skulle säga pang i 23-fenan. Minst två st 16,5-17 hade känts mkt bättre 😉

Twin vs. Quad in my head – trevlig beslutsångest 🙂

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kanske en Väddö-söndag?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.