Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Kanske inte köper Cabrinha ändå
-
Kanske inte köper Cabrinha ändå
Publicerad av surfmc på 18 februari, 2005 vid 19:25Hej !
Jag funderar på att inte vara insnöad på Cabrinhas kites, om jag istället köper en SS, Naish, RRD eller nåt annat, vilka modeller ska man ha då som nybörjare ? Å de här med 5:e lina? Är det något man fixar själv eller bör det finnas på kiten? Funderar på vad man ska köpa för storlek också, jag var helt inne på en 17 för att kunna köra mycket i sommar, men klarar man sig sommartid rätt bra med en 14 kanske.
surfmc svarade 20 år, 2 månader sedan 14 Medlemmar · 26 Svar -
26 Svar
-
Vill du ha Naish så skall du börja med Torchen, Annars ta en medel eller låg AR kite3, Fixa 5:e lina själv som nybörjare ingen bra ide köp något färdigt istället. Skriv din vikt och hur stor bräda du tänkt köra med så blir det lättare att ta ställning till vilka storlekar som passar dig.
-
Nej, det finns många andra kites som är bra, säkert. Jag kör själv med Cabrinha. Tycker om deras Recon, även om jag aldrig behövt använda det. Det gäller ändå att sätta säkerheten först.
Lycka till med inköpet/inköpen, för det lär nog bli flera./DJ
-
Patrik:
Killen har ju pratat om begagnat i varenda inlägg, fixar du en begagnad Torch till honom så kan du väl fixa en till mej med.Fuel om du väljer SS. Om du kan fixa 5:e linan eller inte har inte så mycket med om du är nybörjare eller inte. Beror mer på om du har tummen mitt i handen eller om du är händig.
Men jag skulle inte fixa det själv om jag var nybörjare eftersom man får bättre förståelse för hur det ska va när man kört ett tag.
-
Har bara sett detta inlägget/tråden och eftersom att han pratar om 5:e lina så förutsatte jag såklart att han pratade om nya grejor.
-
Svar till:
Hej !
Jag funderar på att inte vara insnöad på Cabrinhas kites, om jag istället köper en SS, Naish, RRD eller nåt annat, vilka modeller ska man ha då som nybörjare ? Å de här med 5:e lina? Är det något man fixar själv eller bör det finnas på kiten? Funderar på vad man ska köpa för storlek också, jag var helt inne på en 17 för att kunna köra mycket i sommar, men klarar man sig sommartid rätt bra med en 14 kanske.
[/ QUOTE ]
KÖP SLINGSHOT, cabrinhan är go med, men jag hade inte rekat torchen i större storlekar än 10 den är den enda enligt mig som fungerar hyffsat.
-
O du snöa inte in dig för mycke på 5te lina… den kan göra mer skada än nytta…
-
Svar till:
Nej, det finns många andra kites som är bra, säkert. Jag kör själv med Cabrinha. Tycker om deras Recon, även om jag aldrig behövt använda det. Det gäller ändå att sätta säkerheten först.
Lycka till med inköpet/inköpen, för det lär nog bli flera./DJ
[/ QUOTE ]
ska man satta sakerheten forst ko man 5:e lina…
kan ju dela kiten i 2 iofs men…
-
Svar till:
Hej !
[/ QUOTE ]
Med nya Strike II kan du välja 4 eller 5 linors. Strike II PDF
Strike II kommer till Sverige på tisdag och kommer att visas i Åre under Snow kite eventet.
Kite up your life
|==============================)
Peter
-
Hallå !
Killen som em jag det kommer köpa beg, Patrikol, jag väger 75 kilo, 180 lång och har en cabrinha labrat 140 cm, har du nåt beg o sälja?
-
alla kites från 03 å framåt e helt ok. sitter det en pumpögla så är det lätt att fixa en egen 5e lina. annars får du sy å pyssla lite. men då får du den bara som en starthjälp och inte som säkerhetsdetalj. jag har en ss fuel å e skitnöjd med den liksom dom flesta med andra kites. märkestjatet är inte så noga, köp den du hittar som e billig å verkar ok. svårt att säga vad du kan köra på sommaren, jag började förra sommaren med en 13 å fram tills luli så blåste de för mkt varenda gång de blåste å efter de så va de för lite. så hitta hellre billiga drakar så du kan ha 2 el 3. e nog viktigare så du får upp åkdagarna, de gör dig till en bättre kitare än att ha en grym kite, om de nu finns nån som e grymmare.
-
Jag är sne på alla. Vill ha en kite utan några gadgets alls på. 4 linor, ren design och hållbar, det är framtidens melodi. Inga jävla plastgrejer eller massa skit som Bläckfisk eller latpumpare på. Ett styck kite helt enkelt. Ska nog gräva fram min splitter nya Wipika Classic i källaren.
-
Jag håller med! Jag kommer ihåg min mazda 323 från 78 som hade ratt, fyra hjul och ett plåtskal, inte mycket mer. Den startade i alla väder, gick som en klocka och hade förmodligen rullat än i dag om jag inte hade satt den i ett träd. Denna jämför jag med den Opel omegan från 91 som jag några år senare köpte… Visst den hade air-kondition, sollucka, elspeglar och allt annat fräckt man vill ha, MEN vad ska men med det till när den ALDRIG funkade som den skulle. Man fick ju mecka var och varannan dag…
Nä, enkelt och pålitligt ska det va!!
Logga in för att svara.