Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Snökite › kaos i kitedjungeln
-
hur gör man det? den ska enligt andras testresultat göra mer power än en 6a frenzy, den ska typ vara likvärdig med en 7,5m2 frenzy men kan ha fel, men vad tror du om freeride egenskaperna?
/fMilkman;514723 wrote:Det kommer bli jättebra, ut och åk! 🙂
Du borde passa på att bänka den mot en Access vid tillfälle. Vilken årsmodells som helst. Gör det innan du köper din nästa snökite, för då kan du lite mer också.. -
Det viktiga är att du kommer ut och snowkitar! coolen kommer fubka. men som freestylekite är den och accessen fel, då är en frenzy eller din sommar-kite avsevärt bättre, det är tubkiterna som vinner tävlingarna, men ack så jobbit att hålla på med i minusgrader och fetpuder på fjället :)..
Jag blir lätt trött på dom där testerna, dom som tycker coolen är bra hittar man nästan bara på http://www.foilzone.com, vilket är den innoficiella flysurfeforumet.
nu har du ju en kite, och en möjlighet att själv ta reda på hur det ligger till genom att helt enkelt testa andra kiter och jämföra med.
hoppas du kommer igång ordentligt i år, detta är livet 🙂 -
Hej hopp. Inser att man kanske ska titta lite oftare på snökite-delen av forumet också trots att säsongen inte kommit igång i Uppsalatrakten. 😉
Precis som Jens (Milkman) skriver är Coolen inte prestandamässigt jämförbar med de senaste snowkitesen på marknaden. Det är å andra sidan inte priset heller. :crazy:
Av de kitesen du listade i din första post gjorde du ett bra val och du har köpt en utmärkt förstakite.
Coolen är fin att ge sig iväg över fjället med. Den är långt ifrån någon hoppdemon men det går allt att få till helt okej hopp med den. Just Cool 6’an har jag loggat 86 km/h med ute på Ekoln (med skidor och lite lätt skare) så det går att blåsa på med den också.Erik Fernholm körde dessutom rätt tung freestyle med Cool’en för ett par år sedan. Så nog går det alltid. :tongue:
(Jag hivade med ett par gamla sekvenser jag hade liggandes på Erik från 2006, det är en Cool 9’a han kör)
Men som sagt, jämfört med en ny Frenzy, FS Psycho4 eller Outlaw så är den rätt långt ifrån prestandamässigt.Men… perfekt kite att lära sig med. När du lärt dig köra sedan så kan du passa på att dema lite värre modeller både från Ozone och Flysurfer.
Flysurfer har precis lanserat nya Outlaw. Den har en del kul feautures som inte funnits på open-cell hittils.Kommer mer info så snart jag lyckas få klart den nya kajtech.nu-siten. Eller kika in på http://www.flysurfer.com.
/Kaj(Tech) <-- FS importör.
Logga in för att svara.