Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Kap Verde?

  • curry

    Medlem
    26 april, 2006 vid 20:28
  • johanw

    Medlem
    26 april, 2006 vid 20:35

    grymt skön film..

  • zilversurfarn

    Medlem
    26 april, 2006 vid 20:42

    SHIT, inget plattvatten där inte!

  • cortex

    Medlem
    26 april, 2006 vid 21:03

    Jag har varit sugen på att åka dit ett tag nu… kanske ska ta en resa dit i höst. Ser ju väääldigt bra ut. 😉

    /Kaj(Tech)

  • samhansson

    Medlem
    27 april, 2006 vid 06:13

    åkteförbi .

  • radikalle_

    Medlem
    27 april, 2006 vid 09:31

    Var där 2 veckor i februari 2005. Kanonsegling. Det blåste alla dar utom 1, konstant fin vind från morron till kväll. Körde 12:a för det mesta. Vad jag vet så är det väldigt vindsäkert under vintern, kan dock inte säga exakt vilka tider. Dessutom händer det ju att det rullar in feta vågor, när vi va där var det iofs platt för det mesta, normalt sett ska det vara mycket mer vågor. Punta Preta e ju världsberömt.
    Förutom seglingen så e stället tyvärr rätt trist: platt öken. Ska dock tilläggas att allt jag säger här är om ön Sal, dom andra 12 öarna var vi aldrig på.
    Flyg INTE med resebyrån indcen.
    Kan varmt rekommendera stället
    /Kalle

  • johanw

    Medlem
    27 april, 2006 vid 10:31

    låter ju riktigt gött..

  • cortex

    Medlem
    27 april, 2006 vid 11:17

    Kalle, hur var käk osv? Stor risk för magsjuka eller eller var det ok? Funderar på att släpa med familjen dit i höst så det gäller att boende, mat och medeltemperatur är schysst. 😉

    /Kaj(Tech)

  • radikalle_

    Medlem
    27 april, 2006 vid 16:07

    Hej Kaj!
    Jo käket var helt ok. Vi var aldrig sjuka, hörde inte så mycke om dålig mat från andra heller. Stället man bor i (södra änden av ön Sal) e ett litet minituristgetto kan man säga, mycket italianos och fransmän en del tyskar. Dom nöjer sig inte med mat man blir dålig av tror jag.

    Vad jag kan se så är hela filmen tagen på Punta preta (filmaren står på (sten)-stranden) , där blåser nästan rak offshore, således inget för den veke när det börjar bygga.
    Det finns dock en mycket nice cross-onshore strand på andra sidan. Gott om plats och ganska jämnt och fint innanför revet eller vad man ska kalla det.
    Som sagt var jag där i feb, vet inte så mycke om höst när det gäller temp och vind, men min gissning är att det är väl inte kallare iaf (vi hade kanske 22-25 C nånting).

    Bo med en fransman som heter jerome, han är sjyst och dessutom kajtare. Dom andra hotellen vi hade å göra me kan väl lite snällt beskrivas som inte alls särskilt serviceminded.
    /Kalle

  • zilversurfarn

    Medlem
    27 april, 2006 vid 19:22
    Cortex wrote:
    Kalle, hur var käk osv? Stor risk för magsjuka eller eller var det ok? Funderar på att släpa med familjen dit i höst så det gäller att boende, mat och medeltemperatur är schysst. 😉

    /Kaj(Tech)

    Kanske skall slå oss ihop Kaj, har även jag en famlij som jag tänkte börja bearbeta. (små barn och sambo som är totalt ointresserad av kite…)

  • cortex

    Medlem
    27 april, 2006 vid 19:33

    He he, låter som min familj ungefär. 🙂

    Tack för infon Kalle! Låter ju klart lovande.

    Det jag funderar över är om det är värt att bearbeta familjen och s.a.s chansa på att allt klaffar… eller om man ska ta det säkra före det osäkra och åka till Furte (som min Sambo älskar). Visst, det är garanterat bättre kite på Kap Verde… men om inte sambon är nöjd (typ så nöjd att hon tycker det är okej att jag sticker ut och leker i vågorna medans hon passar två barn) så lär det inte bli så mycket kitat för mig iaf.

    Nåja, vi får väl se till hösten. Jag är iaf grymt sugen på att testa KV.

    /Kaj

  • sourra

    Medlem
    30 oktober, 2006 vid 16:51
    RadiKalle_ wrote:
    Hej Kaj!
    Jo käket var helt ok. Vi var aldrig sjuka, hörde inte så mycke om dålig mat från andra heller. Stället man bor i (södra änden av ön Sal) e ett litet minituristgetto kan man säga, mycket italianos och fransmän en del tyskar. Dom nöjer sig inte med mat man blir dålig av tror jag.

    Nu börjar vintern närma sig och det kan mycket väl bli så att det blir Kap Verde som drabbas av mig och min bättre hälft i januari. Det verkar ju som om det är bra åkning men resten sägs det inte så mycket om. Så du som har varit där tidigare, vad har du att säga om prisläge på käk och boende samt behov av eventuella vaccineringar? Handfasta tips på ställen som är bra att bo på? Tacksam för alla svar.

  • gonzo

    Medlem
    30 oktober, 2006 vid 17:46

    fan mina päron åker dit om en månad. dom svinen. och dom kommer bara att ligga på stranden som två sälar. bättre om jag å en polare skulle ta deras biljetter. ser riktigt fint ut där

  • sourra

    Medlem
    31 oktober, 2006 vid 15:16
    RadiKalle_ wrote:
    Bo med en fransman som heter jerome, han är sjyst och dessutom kajtare. Dom andra hotellen vi hade å göra me kan väl lite snällt beskrivas som inte alls särskilt serviceminded.
    /Kalle

    Hur får jag tag på denne Jerome?

  • sourra

    Medlem
    31 oktober, 2006 vid 23:30

    Det löste sig. Han ser till att vi blir hämtade vi flyget och de dubbelrum han hyr ut kostar €40/natt. Brau schiit. Någon annan som ska dit 2-22 jan?

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Kap Verde?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.