Senaste nytt Forums Vågsurfing kap verde?

• kap verde?

Publicerad av adamzki på 9 januari, 2007 vid 22:27

Tjena! Sitter här och funderar över eventuella resmål för surfing! Hittade en Ö utanför V Afrika, Kap verde. Läste lite på nätet om att ön skulle var optimal för Kite och vindsurf. Är det nån som vet hur det är med vågor?! Ön lät riktigt nice och kanske inte tok crowded med folk runt april!
    Nån som vet nått om ön!

noa svarade 17 år, 9 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • virena

Medlem
    9 januari, 2007 vid 23:00

Tja!

Läste i nåt resereportage i GP i somras att det skulle va schysst vågsurf på Kap Verde, men hur mycket man kan lite på GP vet jag inte:smile:. Var sugen på att åka dit faktiskt och det var innan jag börjat intressera mig för kitesurf och bara vågsurfade.

Lycka till, Virre

• henke201

Medlem
    11 januari, 2007 vid 16:28

@Adamzki 358532 wrote:

Tjena! Sitter här och funderar över eventuella resmål för surfing! Hittade en Ö utanför V Afrika, Kap verde. Läste lite på nätet om att ön skulle var optimal för Kite och vindsurf. Är det nån som vet hur det är med vågor?! Ön lät riktigt nice och kanske inte tok crowded med folk runt april!
    Nån som vet nått om ön!

Gå in på http://www.westcoastwindsurfing.se och klicka på reseberättelser, dem är där nu.. Dock för vindsurfing men kanske står något vettigt ändå.

• noa

Medlem
    1 februari, 2007 vid 07:22

Här är bilder från kap verde i jan 2007. Dock fick jag bara 2 bra dagar av 14. Rekomenderar er att ta med en “större” bräda för offshore vinden kan ligga på rätt ordentligt. Ta med skor också, jag skar upp mig rätt bra första dagen. Det är defenitivt ingen nybörjarspot men kul om man har lite koll.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing kap verde?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.