Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Kap Verde 2010, kanske VM?
-
Kap Verde 2010, kanske VM?
Publicerad av andersbq på 10 november, 2009 vid 15:58Skvaller från Dungarvan:
Det pratades en del om att arrangera ett stort Speed:World:Cup-event på Cape Verde nästa år. (källor: Markus/Alain/Peter D). Gissar att de siktar på att ge det mästerskapsstatus av något slag (VM?).
Bara att börja spara!mag svarade 14 år, 11 månader sedan 9 Medlemmar · 12 Svar -
12 Svar
-
Inte en susning, men juni-aug är det säkert inte för då är vinden som sämst därnere.
-
andersbq;587660 wrote:Inte en susning, men juni-aug är det säkert inte för då är vinden som sämst därnere.
Var där i december-januari för några år sedan.
Bra vind men mycket vågor.
Då sa vi aldrig mer pga politik, trassel med flyg mm, men nu tror jag att Josh Angulo kämpar hårt för att få folk att ändra inställning. Vi pratade mycket med honom om detta på surffestivalen i Makkum.
Borde finnas plattvatten någonstans på någon av öarna.
Nu har dom problem med Dengufeber men det borde lösa sig innan det är dax.
http://www.capecodtoday.com/blogs/index.php/2009/11/06/dengue-epidemic-paralyses-cape-verde?blog=109 -
Har inga överblivna pengareserver så jag satsar på säkra kort nästa år.. Blir det inte Namibia så är nog Karpathos mest intressant..
-
mackee;587786 wrote:blir det tävling på Karpathos 2010?
Jag tror det, men först måste Markus få slantarna från “Karpathos kommun” för i år. “Then we see”.
Jag överhörde ISWC:s styrelsemöte en stund, och dom verkade överens om att det måste fram stålars för att locka Albeau, Finian, Cyril, Ben mfl. 10.000 EUR räcker inte som i Dungervan.
PS jag kommer åka till Karpathos oavsett! -
Var precis som Janne, på Kap Verde(ön Sal) för ett par år sedan, hyrde grejor och försökte lära mej vattenstart. (innan jag ens visste vad Speed var).
Mycket spännande plats! Åker gärna dit igen. Men när jag ser tillbaka på vad jag minns av den resan, så är det svårt att se vart man skulle kunna förlägga en speed tävling. Ingen direkt kraftig vind och rejäla vågor.
L -
Det kan ju vara så att dom tänker på denna.
Sao Pedro Beach på Sao Vincent.
Den har liknande vind förhålanden som blir på Karpathos.
Så det skulle vara intresant om det blir där.
Mvh
MickeÖ -
Ja, det är ju viktigt att dom har en föjebåt eller två… Och det är lovande att flygplatsen ligger i den riktningen…
-
För att hålla speedtankarna ingång lite så här innan jul,
Nästa år så räknar man med att bara använda GPSer på de stora tävlingarna i världscupen. -
andersbq;591704 wrote:För att hålla speedtankarna ingång lite så här innan jul,
Nästa år så räknar man med att bara använda GPSer på de stora tävlingarna i världscupen.Coolt!! frågan är ju om det blir rak 250/500m eller om det blir banan 250/500m.. Det 2:a alt och Benke vinner totalen, det 1:a alt och Fimpen vinner spår jag:cool2:
-
Jag körde den KV speedsträckan för ett par år sedan. Helt grym slörriktning och platt vatten bredvid stranden. Ofta rejäl vind i gattet dessutom, 10-15m/s. Tror inte sträckan är riktigt 500 men det är svårt att hitta bättre förhållande för speed, jag lovar. Dunken har tränat en del där.
Jag har aldrig kört så fort i hela mitt surfliv! 🙂 Det bara smattrade, en otrolig känsla./Magnus
Logga in för att svara.